افزایش ۳۴.۵ درصدی ورود مسافران به گیلان در تعطیلات

0 261

تعطیلات پایان صفرماه و منع تردد ورود و خروج در ۵ کلانشهر کشور،نتوانست مانع از حضور گردشگران در گیلان شود و بیش از ۱۹۸ هزار خودرو را بار دیگر روانه‌ی جاده های استان کرد.

در حالیکه گمان می‌شد با منع تردد ورود و خروج در پایتخت و اعمال برخی محدودیتها در مناطق تفرجگاهی و سواحل گیلان، از میزان سفرهای گردشگران به استان کاسته شود اما طبق آمارهای اداره‌ی کل راهداری و حمل ونقل جاده ای، محورهای ورودی گیلان افزایش ۳۴.۵ درصدی ورود خودرو را نسبت به روزهای گذشته شاهد بودند. همچنین طی این مدت  ۱۸۶ هزار و ۳۴۹ وسیله‌ی نقلیه  از استان خارج شدند. در مجموع ۳۸۴ هزار خودرو طی تعطیلات آخر صفردر گیلان تردد داشتند. این درحالیست که طی تعطیلات اربعین گذشته در مجموع ۲۹۳ هزار و ۳۳۳ وسیله نقلیه در گیلان تردد داشتند.

«فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیشترین افزایش ورودی به استان را از طریق آزادراه رشت – قزوین با افزایش ۵۷.۴ درصدی و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ۱۳ درصد  نسبت به سه روز بیستم ، بیست و یکم و بیست و دوم مهرماه  اعلام کرد و اضافه کرد: خروج خودروها طی سه روز گذشته نشاندهنده‌ی افزایش ۸.۳ درصدی است.  ضمن آنکه بیشترین درصد افزایش خروجی مربوط به محور چابکسر- رامسر با ۲۲.۵ درصد بوده است.

لازم به ذکر است با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها، امروز اعلام شد رکود بستری شدگان در آی سی یو بیمارستانهای استان با ۸۵ نفر شکسته شد و ۳ کودک نیز به جمع مبتلایان به کرونا در استان اضافه شدند. اما همچنان ستاد کرونای گیلان نسبت به اعمال محدودیتهای بیشتر و منع تردد ورود مسافرین به استان تاکنون قادر به تصمیم گیری نبوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.