انتقاد آیت الله رسول فلاحتی، از ناموفق بودن طرح تحول سلامت در گیلان

0 456

«آیت الله رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه درگیلان در دیدار مدیرکل و مدیران شعب تامین اجتماعی گیلان با اشاره به ناموفق بودن طرح تحول سلامت در استان گفت: بسیاری از مشکلات در اجرای این طرح به دلیل ضعف در نظارت‌ها است.

فلاحتی ادامه داد: ارتقای خدمات تامین اجتماعی مستلزم نظارت جدی وپایش مستمر فعالیت‌های مرتبط با ارباب رجوع است. با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور و استان تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی تأمین اجتماعی قرار دارند و این مهم لزوم توجه جدی مسئولان به روند ارائه خدمات به ارباب رجوع را ضروری می سازد.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تداوم توسعه مراکزخدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان ها وبخش های مختلف گیلان بیان کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی و هزینه های ناشی از تردد بیمه شدگان لازم است زمینه ارائه خدمات تامین اجتماعی درشهرها و شهرستان‌های مختلف مهیا شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به موفق نبودن طرح تحول سلامت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از حوزه های بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاکید کرد وگفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد که فکر وروان بیمارعلاوه بر درد ناشی از بیماری، بر روی مسائل حاشیه‌ای و مشکلات هزینه‌های تمرکز یابد.
درخصوص ناکارآمدی طرح تحول سلامت دراستان سال گذشته رییس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی نیزبا بیان اینکه طرح‌ تحول سلامت در گیلان هیچ تأثیری نداشته است ازوضعیت نامعلوم بودجه اختصاص داده شده به این طرح در گیلان خبر داده بود.

«حسینعلی شهریاری» ازاعزام یک تیم تحقیقاتی به گیلان برای پیگیری این موضوع گفته بود و افزود: گیلان از منابع مالی درتحول سلامت به‌خوبی استفاده نکرده است.

وی با اشاره به مشکلات فراوان استان گیلان درحوزه درمان گفت: یک بیمار فقط باید دغدغه رفع بیماری خود را داشته باشد نه اینکه از کمبود امکانات در استان خود رنج ببرد.

گفتنی است، براساس آمارهای سازمان تامین اجتماعی استان بیش ازیک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گیلان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قراردارند. ۴۱۷ هزارنفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۲۱۷ هزار مستمری بگیر از ۱۴ مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.