بازگشت رشت الکتریک به مدار تولید

مدیرعامل جدید شرکت الکتریک ایران – رشت خبر داد:

0 1,249

مدیرعامل شرکت الکتریک ایران از احیای شرکت (رشت الکتریک) پس از ۱۸ سال تعطیلی، طی دوماه آینده خبر داد و گفت: هفته آینده سامانه دریافت رزومه برای جذب نیروهای متخصص بومی و سامانه دریافت ایده‌های نوآورانه در پرتال شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش مرور به نقل از روابط عمومی شرکت الکتریک ایران رشت،«رضا امیدوارتجریشی» مدیرعامل این شرکت در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اهتمام ویژه دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان برای کمک به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این شرکت، افزود: شرکت الکتریک ایران رشت با بیش از ۶۰ سال قدمت پس از احاله‌ توسط قوه قضائیه و بازگشت به صندوق بازنشستگی کشوری، پس از ۱۸ سال تعطیلی در سایت شهر صنعتی رشت مجدداً فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

الکتریک ایران رشت نوآورانه به تولید بازمی گردد

 مدیرعامل الکتریک ایران رشت(رشت الکتریک) با اشاره به فعالیت این شرکت از بدو تاسیس در حوزه صنایع برقی و الکتریکی گفت: این صنعت نیازمند فناوری و ماشین آلات روز دنیا است و قطعاً ازطریق پارک علم و این امر میسر است. از اینرو در تفاهم نامه ای با پارک علم وفناوری گیلان مقرر شده این شرکت از ابتدا به صورت دانش بنیان فعالیت مجدد خود را از سر بگیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به دانش بالا و توان متخصصان کشور، هدف‌گذاری شرکت علاوه بر حضور موفق در بازارهای داخلی، صادرات تولیدات نوین به کشورهای همسایه و بازار Cis است.

تولید کلید و پریزهای هوشمند در کوتاه مدت و بردهای پیشرفته در بلندمدت

این فعال حوزه صنعت با اشاره به اینکه در فاز اول راه اندازی شرکت تولید و مونتاژ محصولات سریع فروش در دستور کار است افزود: طبق توافقات اولیه با یکی از واحدهای فناور، تولید کلید و پریزهای معمولی و هوشمند از اولین محصولات این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت الکتریک ایران رشت با تصریح بر اینکه بازسازی شرکت طی ۴۰ روز آینده صورت خواهد گرفت و ورود دستگاه خط تولید نیز در دستور کار است، اظهار کرد: با جدیتی که در صندوق بازنشستگی و هلدینگ صبا وجود دارد، این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ می‌دهد.

امیدوار تجریشی همچنین به رایزنی‌های اولیه با شرکت‌های استان برای همکاری در بخش تولید اشاره کرد و گفت: تولید بُرد و مادربُردهای پیشرفته و دوربین‌های مداربسته در برنامه بلند مدت شرکت قرار دارد که در این خصوص نیز با چند واحد فناور و دانش بنیان رایزنی صورت گرفته است.

 راه‌اندازی سامانه جذب نیروی کار و دریافت ایده‌های نوآورانه در الکتریک ایران رشت

این فعال حوزه صنعت اضافه کرد: طی هفته آینده سایت اولیه شرکت الکتریک ایران رشت راه‌اندازی و قسمتی از این سایت برای دریافت رزومه نیروهای جوان بومی به منظور اشتغال در شرکت آغاز به کار می‌کند. همچنین در بخش دیگر این سایت فکر، برنامه و ایده‌های نوآورانه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان متخصص استان جمع آوری شده و در کمیته علمی و فناوری شرکت بررسی و سپس ایده‌های برتر برای سرمایه گذاری انتخاب می‌شوند.

راه‌اندازی اولیه شرکت طی ۵۰روز آینده

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص زمان راه‌اندازی این شرکت گفت: این مجموعه حدود بیست سال تعطیل به سر برد و از حق انشعاب، آب، برق، گاز و … محروم شده است. از سوی دیگر شرکت با مسائل حقوقی و قضایی هم مواجه است. اما با همکاری دستگاه‌های اجرایی این پروسه شتاب گرفته ولی در هدف‌گذاری ما است تا ۵۰ روز آینده شرکت راه‌اندازی شود.

رفع توقیف دستگاه‌های قدیمی رشت الکتریک به کمک دستگاه قضا

امیدوار تجریشی افزود:علاوه بر خرید ماشین آلات جدید، به کمک دستگاه قضا ماشین‌آلات قدیمی نیز برای  بازسازی و اورهال رفع توقیف و در کارخانه  نصب می‌شوند. این برنامه با کمک  کارشناسان فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام  می‌شود. دراین بخش طرح‌های توجیهی آماده شده و تامین مالی این پروژه  نیزاز طریق صندوق بازنشستگی انجام می شود.

استفاده از دانش روز در الکتریک ایران رشت

همچنین دراین نشست «علی باستی» مدیرعامل پارک علم و فناوری گیلان نیز با بیان اینکه رشت الکتریک یکی از شرکت‌های قدیمی استان است و از جمله وظایف پارک علم و فناوری کمک به توسعه صنایع استان در حوزه فناوری‌های نوین و جدید است اظهار کرد: بالغ بر ۳۵۰ شرکت هسته و واحد فناور در پارک گیلان حضور دارند که بسیاری از این شرکت‌ها در حوزه الکتریک (الکترونیک‌های آی تی و‌ای سی تی) فعالیت می‌کنند .

وی با تاکید به استفاده از دانش روز در توسعه رشت الکتریک افزود: تفاهمنامه‌ منعقد شده کمک می‌کند از طریق شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری گیلان، شرکترشت الکتریک تولیدات خود را درحوزه فناوری‌های نوین و دانش بنیان توسعه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.