برخورد با دریافت کنندگان عوارض ورودی در اماکن گردشگری

0 1,193

«احمد آقایی »، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان ، اخذ عوارض ورودی از مردم در سواحل و مناطق گردشگری گیلان را غیرقانونی عنوان کرد.

وی گفت: براساس قانون اخذ عوارض در ورودی سواحل دریا، مناطق سیاحتی، اماکن زیارتی، تفرجگاه‌ها، مناطق تاریخی، جنگل و طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.
آقایی سواحل دریا، مرتع، جنگل را بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جزء انفال عمومی دانست و افزود: انفال عمومی در اختیار حکومت اسلامی بوده و باید برای مصالح و منافع مردم هزینه شود. لذت دیدار ساحل دریا، زیارتگاه‌ها، تفرجگاه‌ها، شهرها و ابنیه تاریخی نباید با اخذ عوارض غیرقانونی در کام گردشگران تلخ شود و لذا دستگاه قضا در راستای صیانت از حقوق عامه مردم این امر را ممنوع کرده است.
وی افزود: تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها هر مصوبه‌ای که داشته باشند نباید برخلاف حقوق مشروع و طبیعی شهروندان باشد.
سواحل گیلان یکی از اصلی‌ترین اماکن تفریحی این استان به‌شمار می‌آیند که هم گردشگران و هم بسیاری از ساکنان بومی گیلان از آن استفاده می‌کنند.
اما یکی از پدیده‌هایی که در برخی سواحل و طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان و حتی در ورودی جنگلهای استان و اماکن گردشگری به چشم می‌خورد دریافت مبالغ ورودی ۵ الی ۷ هزار تومانی برای ورود خودرو به محوطه است.
این درحالی است که بسیاری ازطرحهای ساحلی و پارکهای جنگلی از حداقل امکانات برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران محروم هستند. در حالیکه درسایر مناطق کشور برای ورود به جنگل از خودروها نیز ورودی اخذ نمی شود ولی در پارک جنگلی سراوان از خودروها ورودی هفت هزار تومانی دریافت می شود که نسبت به سواحل گیلان نیز بیشتر است. دریافت این مبالغ در حالی صورت می گیرد که اغلب این مناطق فاقد هرگونه امکانات ایمنی و امنیتی و بهداشتی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.