تثبیت مالکیت ۹۰ درصد اراضی ملی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان خبر داد:

0 442

مدیرکل ثبت اسناد و املاک از صدور ۱۵۶ هزارسند مالکیت برای ۹۰ درصد از اراضی ملی گیلان خبر داد.

«محمد نوذری» با بیان اینکه قانون کاداستر یک قانون لازم الااجرا در کشور است، افزود: این قانون در جنبه های مختلف اعمال می شود و فقط منحصر به اراضی ملی نیست و در اراضی مستثنیات و اراضی دولتی نیز کاربرد دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به مشکلات تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی ملی در گیلان، گفت: بیش از ۶۰ درصد پوشش گیلان جنگلی است و لذا شرایط خاصی را برای نیروهای ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان ایجاد کرده است. از اینرو بعلت شرایط توپوگرافی می بایست در کنار نقشه‌برداری هوایی، نقشه‌برداری زمینی هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم به‌منظور اجرای  کاداستر ملی در ۶۱ هزار هکتاری گیلان  جذب ‌شده است، گفت: این میزان اعتبار در شهرستان‌های لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و رشت در حال اجرا است، همچنین برای ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای فومن، لنگرود، رشت، سنگر و خمام اعتبار لازم برای اجرای کاداستر و تثبیت جذب ‌شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با تاکید به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری بنیاد مسکن به دنبال رفع تداخلات در بافت مسکونی روستایی ذیل قانون ساماندهی مسکن روستایی است افزود: امسال قرارداد صدور سند مالکیت ۷۳۱۶ هکتار منعقد شده است. همچنین تهیه نقشه و صدور سند مالکیت برای ۷۰۰۰ هکتار در بافت مسکونی روستایی در دستور کار شرکت های مشاور قرار دارد.

طرح کاداستر در ۵۶۰ هزار هکتار از یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار از زمین های ملی استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به اتمام کار صدور سند روستایی در شهرهای لاهیجان، کوچصفهان، تالش و سنگر، تصریح کرد: از ۲۰۶۰ روستای گیلان، ۷۸۶ روستا مشمول این طرح هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.