تخریب ۴ ویلا در اراضی کشاورزی فومن

0 901

«رامین قاسم زاده»، مدیر جهاد کشاورزی فومن از تخریب چهار ویلا که بدون مجوز در زمین های کشاورزی ساخته شده بود با حکم قضائی خبر داد.

وی گفت: این ویلاها در مجموع با ۴۵۰ متر مربع زیر بنا در خارج از طرح هادی و در اراضی باغی و شالیزاری روستای ازبر بالای این شهرستان ساخته شده بود.

رامین قاسم زاده افزود: با تخریب ۴ ویلای غیر مجاز ۹ هزار متر مربع ار اراضی باغی و شالیزاری در روستای ازبر بالا فومن آزاد شد.

در گیلان علاوه بر اینکه جنگلها، مراتع  و سواحل از تغییر کاربری و ویلا سازی در امان نیستند اراضی کشاورزی هم با وجود برخورداری از طرح هادی  مورد تغییر کاربری غیر قانونی قرار میگیرند. ویلا سازی دراراضی کشاورزی در شرایطی اتفاق میافتد که بسیاری از روستاییان نه تنها برای ساخت مسکن در روستاها با مشکل مواجه هستند، بلکه اجازه ساخت حتی یک سرویس بهداشتی یک متری در زمین‌های زراعی خود ندارند. برخی معتقدند تغییر کاربری‌ نتیجه اجرای طرح هادی در روستاهاست. اما «محمد اکبرزاده» مدیر کل بنیاد مسکن گیلان دراین باره می گوید: درروستاهایی که طرح هادی اجرا می‌شود تغییر کاربری غیرمجاز وجود دارد که باید با اهرم قانون و تصمیم‌گیری‌های قانونی جلوی این اقدام گرفته شود. اجرای طرح هادی به معنای اجازه داشتن برای تغییر کاربری‌ نیست، در واقع یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح هادی در روستاها حفظ اراضی حاصلخیز کشاورزی و یکپارچه‌سازی آنهاست.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ روستا درگیلان از طرح هادی برخوردارند افزود: تیمی قوی برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها درگیلان فعالیت دارد وانسجام در حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن گیلان محسوب می‌شود.

در روزهای گذشته نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان‌ از ۲۴۴پرونده در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در گیلان خبر داده بود.«علی درجانی» گفته بود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تغییر کاربری ۱۶۴هکتار از اراضی کشاورزی گیلان در سال گذشته پیشگیری شد.

گفتنی است در اوایل سال جاری یکی از بزرگترین ویلاهای ساخته شده دراراضی کشاورزی گیلان به دستور دادستانی تخریب شد. این ویلای غیرمجاز به مساحت هزار و۳۰ متر در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در زمین زراعی و صیفی کاری در حاشیه رشت ساخته شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.