خاموشی های برق در راه گیلان

0 683

در حالیکه الگوهای حاکم برنقشه‌های هواشناسی گیلان، از افزایش ۳ تا ۷ درجه ای دمای هوا تا اواسط هفته‌ی جاری خبر می‌دهند، شهروندان استان به پویش مردمی مدیریت کولرها از سوی شرکت توزیع برق استان دعوت شدند.

تابستان، گرما و قطعی برق داستان تکراری و آشنای شهروندان گیلانی درسالهای اخیر بوده است. روشن شدن کولرها، افزایش مصرف در ساعات پیک برق و ضعف شبکه‌ی انتقال خطوط برق، خاموشی های گسترده در روزهای گرم تابستانی برای گیلانی‌ها به همراه دارد. امروز نیز شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به افزایش دمای هوای استان درهفته‌ی جاری از شهروندان خواست:« مردم در راستای ممانعت از قطعی برق با خاموش کردن کولرهای منازل و محل کار خود به مدت ۱۵ دقیقه در بین ساعات ۱۴ تا ۱۵ این شرکت را جهت پایداری شبکه و استمرار تأمین برق یاری کنند.»

«حمید رضا حکمت» با اشاره به اینکه همزمان با افزایش دمای هوا دراین هفته با اوج مصرف برق در گیلان مواجه می‌شویم و احتمال قطعی برق وجود دارد از راه اندازی  پویشی تحت عنوان «پویش مردمی مدیریت کولرها» در گیلان راه‌اندازی خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت عموم مردم و مشترکان توزیع برق بتوانیم ضمن جلوگیری از قطعی برق خدمات مطلوبی را به آنان ارائه کنیم.

هشدارهای قطعی و خاموشی های برق درحالی اعلام شد که شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز از قطعی آب شرب برای ساعتهای آینده در برخی ازمناطق شهری استان خبرداد. «محسن حسینی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به انجام عملیات اجرایی اتصال و وارد مدار شدن آب شرب تصفیه‌خانه‌ی سنگر به شرق استان از قطعی و افت ۱۷ ساعته فشار آب در استان خبر داد و گفت: این عملیات حدود ۳۰ ساعت زمان نیاز دارد. لذا مردم آب مورد نیاز خود در این ساعات را ذخیره کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته نیز«آیت الله  رسول فلاحتی» امام جمعه رشت دردیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از ضعف برق در استان انتقاد کرده بود و گفت: رفع ضعف برق مردم باید در اولویت باشد. وی خواستار آموزش به شهروندان در مصرف بهینه‌ی برق به جهت جلوگیری از خاموشی ها در ساعات پیک مصرف شد.

«محمداسماعیل هنرمند» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز با اشاره به اینکه

گیلان یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق دارد گفت: از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات ویژه برای بازسازی شبکه برق گیلان اختصاص داده نشده است،  این درحالیست که گیلان جزو استان های بحران خیز محسوب می شود و اگر اعتبارات ویژه اختصاص داده نشود با مشکلات جدی در تابستان و افزایش مصرف برق مواجه می شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.