خاموشی ها در راهند

مصرف 50 درصدی برق گیلان توسط 24 درصد مشترکین

0 411

همزمان با گرم شدن هوا در آستانه شروع تابستان و افزایش مصرف برق بیش از تراز تولید و مصرف، بار دیگر خاموشی های برق مشترکان خانگی در گرمترین ساعات روز در استان آغاز شده است.

 در حالیکه ماجرای خاموشی های برق از تابستان ۱۳۹۹ در استان کلید خورده و رمزارزها و خشکسالی دلیل آن اعلام شده بود اما امسال مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزایش مهاجرتها را عامل اصلی افزایش مصرف برق در استان عنوان کرد.

«محمدتقی مهدی زاده» در نشست خبری امروز از افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در استان خبر داد و گفت: اگرمیزان مصرف برق به همین منوال باشد رو به خاموشی می‌رویم.

 مهدی زاده با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از مشترکین برق استان پرمصرف هستند افزود: این تعداد حدود ۵۰ درصد انرژی برق در گیلان را مصرف می‌کنند. یکی از دلایل افزایش مصرف برق در گیلان افزایش مهاجرت هاست. این افزایش هزینه‌های زیادی را برای گیلان به همراه دارد. مصرف برق ویلاها زیاد است و این مشترکین جزو ۲۴ درصد مردم استان هستند که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

وی به میزان الگوی مصرف در تابستان اشاره کرد و گفت: از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه، میزان الگوی مصرف برق در استان گیلان ۴۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است که هر مشترکی بیش از این در ماه مصرف برق داشته باشد، تعرفه آن مصرف کننده تصاعدی محسوب می‌شود. البته میزان مصرف برق کنونی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان افزایش یافته که به عنوان مثال در ۱۴ خرداد ماه امسال میزان مصرف برق در گیلان یکهزار و ۸۰۱ مگاوات بود که نسبت به همین روز در سال گذشته، افزایش ۱۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان به سرقت تجهیزات برق در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۶۱ تن سیم برق و همچنین ۴۷ دستگاه ترانس برق در گیلان سرقت شد که سرقت این تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد تومان به این شرکت ضرر و زیان وارد کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرقت حدود ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برق در گیلان، استفاده از دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال نیز، دیگر معضل این شرکت است که این دستگاه‌ها، برق زیادی را مصرف می‌کنند که در این راستا از هموطنان درخواست داریم در صورت مشاهده استفاده از دستگاه رمز ارز، این امر را به شرکت توزیع برق و یا به نیروهای نظامی اطلاع دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.