ذخیره خون گیلان برای ۵ روز

0 303

گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

بر اساس آمارهای سازمان انتقال خون، در شرایط عادی مصرف روزانه‌ی نیاز خونی استان ۲۵۳ واحد است اما بروز حوادث غیرمترقبه و بحرانها می تواند موجب افزایش آمار متقاضیان فراورده های خونی بشود. بارش برف چه میزان از ذخیره سازی خون استان و همکاری مردم در اهدای خون را کاهش داده است؟

« گیتی ایزدی پور»سخنگوی سازمان انتقال خون گیلان در این باره به مرور گفت:  خوشبختانه پیش از شروع بارشها ، پیش بینی لازم را برای ذخایرخونی استان انجام داده بودیم.

وی افزود: هر چقدر خون ذخیره شده تازه تر باشد بهتر برای بیمارستانها قابل استفاده است. با توجه به اینکه در ایام بحرانی نیز باید حداقل برای ۷ روز ذخیره خونی داشته باشیم در حال حاضر نیز میزان ذخیزه خونی استان ۵ روز است ولی با ذخیره سازی که داشتیم  با کمبود مواجه نیستیم. اما خون هم فرآورده ای نیست که بتواینم خودمان تولید کنیم  لذا از تمامی مردم گیلان که شرایط اهدای خون را دارند، تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون مانند همیشه یاری گر ما باشند. برای دسترسی  و رفاه حال مردم نیزعلاوه برشهرداری رشت  در فلکه گاز نیز اتوبوس ثابت خون گیری درنظر گرفتیم.

وی تاکید کرد: مرکزانتقال خون استان به ژنراتور برق مجهز است و خوشبختانه با مشکل قطع برق در نگه داری فرآورده های خونی مواجه نبودیم.

گفتنی است سالانه به طور میانگین افزون بر ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در گیلان تولید می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.