علوی به شهرداری باز نمی گردد

با حکم دیوان عدالت اداری ؛

0 214

بعد از چند ماه کشمکش در مدیریت شهری و رفت برگشت علوی به شهرداری، در نهایت استیضاح«امیرحسین علوی» از سوی دیوان عدالت اداری تایید شد. با این حکم علوی دیگر شانسی برای بازگشت به جایگاه شهرداری رشت ندارد.

«محسن خاکزاد» وکیل شورای اسلامی شهر رشت در پرونده موضوع استیضاح علوی خبر داد: با صدور رای در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ توسط شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری به صورت قطعی، اعلام شد که استیضاح علوی در مقام شهردار رشت صحیح بوده است و شکایت علوی نسبت به استیضاح بصورت قطعی رد شد.

پیش از این دستور موقت‌ عدم اجرای رای هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات وزارت کشور در رابطه با شهردار رشت توسط شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری صادر شده بود.

تایید استیضاح امیرحسین علوی از سوی شورای اسلامی شهر رشت در حالی اعلام شد که مدیریت شهری رشت طی یکسال گذشته روند فرسایشی را در انتخاب و بعد از آن استیضاح شهردار منتخب خود طی کرد. فرایندی که به نظر می رسد برای انتخاب شهردار جدید بعدی نیز اتفاق بیافتد و رشتوندان همچنان باید در ماههای آینده شاهد پروسه تکراری انتخاب شهردار و حواشی رای اعتماد اعضای شورای ششم به شهردار بعدی باشند.

این درحالیست که همچنان پروژه های عمرانی و زیرساختی مهمی همچون تعیین تکلیف تالاب عینک، مدیریت پسماند و لندفیل سراوان، رینگ ۹۰ متری، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان و… در بلاتکلیفی ثبات مدیریت شهری، اجرا و تخصیص اعتبار قرار دارند.

لام به ذکر است؛ حکم دیوان عدالت اداری هنوز رسما به شورای شهر رشت ابلاغ نشده است.

امیرحسین علوی از اواسط آذرماه گذشته با استناد به رای دیوان عدالت اداری و هیات شورای اختلاف از شهرداری برکنار و یوسف یزدانی به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.