هزار فروند شناور گردشگری در نوروز فعالیت می‌کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد:

0 181

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از طرح گردشگری دریایی نوروزی با ۱۰۰۰ فروند شناور در سواحل و تالاب‌های استان خبر داد.

«حسین یونسی خمسی» با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در اولویت طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ قرار دارد، گفت: گردشگری دریایی این استان از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال اجرا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی لایروبی تالاب اصلی انزلی اظهار داشت: لایروبی تالاب اصلی انزلی به عنوان پروژه‌ای مهم از مردادماه سال جاری آغاز شد و تا کنون طی هفت ماه پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته است؛ ‌ قرارداد این پروژه ۱۸ ماهه و برای اولین بار مدنظر قرار گرفته و خوشبختانه تا کنون بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش عمق تالاب انزلی در نقاط کم‌عمق به ۳ متر رسیده است افزود: لایروبی تالاب انزلی به منظور تردد شناورها در مسیرهای کم عمق تالاب انجام شده است چون در برخی از نقاط تالاب به دلیل پایین آمدن سطح آب قایق‌ها امکان تردد نداشتند. اینگونه شرایط رودخانه‌هایی که به تالاب می‌رسند مهیا می‌شود و مسیرهای گردشگری در داخل حوضچه آماده می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه مقوله گردشگری دریایی در اولویت اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان قرار دارد، عنوان کرد: از مرداد ماه سال جاری موفق به لایروبی نقاط کم عمق شدیم و در برخی نقاط تالاب از عمق ۶۰ الی ۷۰ سانتی‌متر به عمق ۳ متر رسیده ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.