واگذاری ۲۳ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی

0 340

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از واگذاری ۲۳ پروژه نیمه تمام در گیلان به بخش خصوصی خبر داد.

«شراره کاووسی» گفت: ماده ۲۷ قانون به دولت اجازه واگذاری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای را در قالب انواع عقود مشارکتی با بخش خصوصی می‌دهد. این پروژه‌ها شامل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

وی مشکلات پروژه‌های نیمه تمام استان  را عدم توجیه‌پذیری کافی، اقتصادی نبودن، وجود ریسک‌های بالا و عدم همراهی برخی دستگاه‌های قضایی با سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: ۲۳ پروژه نیمه‌تمام در ۱۲ شهرستان گیلان قرار دارند.  پنج پروژه در رشت، سه پروژه بندرانزلی، در شهرستان‌های فومن، آستارا ، رودبار، لاهیجان و لنگرود هرکدام ۲ پروژه، و یک پروژه در هر شهرستان رودسر، آستانه اشرفیه، شفت، سیاهکل و تالش نیمه‌تمام است.

وی تاکید کرد: درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در قراردادهای مشارکت و واگذاری تا ۱۰ سال از زمان بهره‌برداری از معافیت مالیاتی برخوردار است.

در روزهای گذشته نیز بحث واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی از سوی معاون اول رئیس جمهوردر دیدار با استاندار گیلان  مطرح شده بود. «اسحاق جهانگیری» از واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و کلان گیلان به سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالیت‌های کارآفرینی حمایت کرده بود.

پیشتر نیز نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از نیمه تمام ماندن برخی پروژه های استان انتقاد کرده بودند و گفته بودند دولت در واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جدیت لازم را ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.