کاهش ۸.۲ درصدی ولادت در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد؛

0 235

در حالیکه گیلان در میزان جمعیت سالمندی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده، امروز مدیرکل ثبت احوال گیلان از کاهش ۸.۲ درصدی ولادت در گیلان خبر داد.

«امیر حسن زاد» با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه ثبت احوال گیلان در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۹۶۸ مورد ولادت، ۱۳ هزار و ۵۷۴ مورد وفات ثبت شده است. در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۸.۲ درصدی ولادت در گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی ۷ ماهه سال جاری، ۹ هزار و ۳۱۶ مورد ازدواج و ۴ هزار و ۱۶۰ مورد طلاق در گیلان به ثبت رسیده ادامه داد: به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۸.۲ درصد کاهش ولادت، ۱۸.۸ درصد کاهش وفات، ۹.۷ درصد کاهش ازدواج و ۱.۴ درصد کاهش طلاق را شاهد بودیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به جزئیات ثبت وقایع چهارگانه در استان تصریح کرد: در حوزه ولادت بیشترین افزایش برای شهرستان سیاهکل با ۱۰ درصد و بیشترین کاهش برای املش با ۲۱.۱ درصد، در حوزه وفات بیشترین افزایش مربوط به خمام با ۰.۳ و بیشترین کاهش وفات مربوط به رشت با ۲۶.۶ درصد، در حوزه ازدواج بیشترین افزایش مربوط به آستارا با ۶.۶ درصد و بیشترین کاهش مربوط به شفت با ۲۷.۳ درصد و در حوزه طلاق بیشترین افزایش مربوط به ۲۵.۶ و بیشترین کاهش طلاق مربوط به آستارا با ۱۳.۳ درصد است.

لازم به ذکر است: در بررسی آماری از سایت ثبت احوال گیلان، پس لرزه‌های کاهش نرخ موالید از سال ۹۴ در استان آغاز شد. در حالیکه نرخ رشد جمعیت در سال ۱۳۹۰ معادل ۱.۲۹ درصد بود، این نرخ در سال ۱۳۹۵ به ۱.۲۴درصد رسید و در حال حاضر کمتر از یک درصد است.

بسیاری ازکارشناسان، مشکلات اقتصادی، معیشت، نبود اشتغال و کاهش ازدواج را عامل کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری اعلام می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.