کاهش ۵۶درصدی جانباختگان در فروردین‌ماه

0 260

بعد از اینکه محدودیت های تردد بین استانی از روز گذشته توسط ستاد مقابله با کرونای کشور لغو شد ، جاده های گیلان نیز در دو روز گذشته از ورود خودورهای غیر پلاک استان پر حجم شدند.

این درحالیست که به گفته‌ی «محمد حسین قربانی» نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، لغو و برداشته شدن محدودیت تردد بین استانی در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فاجعه ‌بار بوده و امکان دارد شروع پیک مجدد کرونا را به ‌ویژه در استان‌های پرخطری مانند گیلان به دنبال داشته باشد.

قربانی تاکید کرد: گیلان از جمله استان‌های محوری شیوع ویروس کرونا در کشور و کانون بحران محسوب می‌شود و اگر اقدامات لازم به خوبی انجام نشود شروع پیک دوم کرونا در آن دور از انتظار نیست.

درهمین رابطه سرهنگ «جابر صفاری » جانشین پلیس راه گیلان در گفت و گو با مرور از پرحجم شدن جاده های استان در طی دو روز اخیر خبر داد و گفت: ورود خودروها با پلاک غیر گیلان و مسافرین نسبت به ایام اجرای محدودیت تردد ، پرحجم بوده و مبادی ورودی گیلان نسبت به روزهای گذشته از لحاظ ترافیکی متراکم تر شده اند. اما تا کنون گره ترافیکی نداشتیم و تردد در جاده های استان روان وعادی گزارش شده است.

جانشین پلیس راه گیلان افزود: براساس رصد های صورت گرفته توسط دوربینها، عمده خودروهای وارد شده به استان از تهران ، کرج ، قزوین و زنجان هستند که بیشترشامل خودروهای سواری پلاک شخصی و اتوبوسهای حمل و نقل عمومی هستند.

وی تاکید کرد: علیرغم بازگشایی راهها و برداشته شدن محدودیت های تردد، همچنان از هموطنان تقاضا داریم از انجام سفرهای غیر ضروری به گیلان تا زمانی که زنجیره بیماری کرونا باقی است خود داری کنند.

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت تردد در فروردین ماه گذشته ، شاهد کاهش  ۵۶ درصدی جانباختگان تصادفات نسبت به سال گذشته در جاده های استان بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.