کندی تردد در محورهای مواصلاتی گیلان

بارش شدید برف موجب شد؛

0 158

بارش برف در گیلان، موجب انسداد راههای کوهستانی و تعطیلی مدارس در برخی از مناطق استان شد.

بارش شدید برف که از عصر دیروز در ارتفاعات و صبح امروز در دامنه ها و مناطق جلگه ای گیلان شدت یافت، تردد در ۶ محور مواصلاتی استان را مسدود و با کندی تردد مواجه کرد.

به گفته «غلامعلی نیک فهم» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان؛ بارش برف در ۱۲ محور مواصلاتی از جمله محورهای رشت – امامزاده هاشم، پونل – خلخال با حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتیمتر، اسالم – خلخال با حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتیمتر، بهارستان – آقچای با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتیمتر، ماسال – گیلوان با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتیمتر و فومن – ماسوله با حداکثر ارتفاع برف ۵ سانتیمتر بوده است.

وی اضافه کرد: محورهای امامزاده هاشم – رودبار، سیاهکل – دیلمان با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتیمتر، توتکابن – حشمت آباد با حداکثر ارتفاع برف ۵ سانتیمتر، بره سر – قوشه لانه- کلیشم با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتیمتر، رودسر – لات محله با حداکثر ارتفاع برف ۵ سانتیمتر و بلوردکان – خصیب دشت با حداکثر ارتفاع برف ۱۰ سانتیمتر با بارش خفیف برف روبرو هستند.

همچنین گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل با بارش شدید برف روبرو بوده که ارتفاع آن به ۴۰ سانتی متر رسیده، گردنه کوهین در محور رشت-قزوین با بارش شدید برف و کولاک شدید، گردنه الماس در محور اسالم-خلخال با بارش شدید برف و ارتفاع برف به ۴۵ سانتی متر رسیده و همچنین محور زندانه در محور پونل-خلخال با بارش شدید برف و انسداد مسیر روبرو است.

شدت بارش برف در گردنه حیران موجب شد بخشدار مرکزی آستارا در فراخوانی از آفرود سواران برای امداد رسانی به خودروهای گرفتار در مناطق برفگیر کوهستانی و صعب العبور درخواست کمک کند.

همچنین به گفته «محمد حسین رمضانی» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛ بارش برف شدید کلیه فعالیت های آموزشی تمامی دوره های تحصیلی بخشهای عمارلو و خورگام در شهرستان رودبار و ییلاقات شهرستان‌های املش و سیاهکل را تعطیل کرد.

لازم به ذکر است؛ بنا به اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ سامانه بارشی و سرد که از دوشنبه گذشته وارد گیلان شده تا اواخر عصر امروز در استان ماندگار بوده و طی این مدت؛ بارندگی، وزش باد در برخی مناطق شدید تا خیلی شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف گاهی شدید تا خیلی شدید، کولاک برف، مه‌آلودگی، رعد و برق پیش بینی شده‌است. در مناطق جلگه‌ای رشت، فومن، آستارا، تالش، شفت، سیاهکل، سنگر، لاهیجان و املش نیز برف یا مخلوط برف و باران می‌بارد.

به گفته «محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان تاکنون بیشترین میزان بارش برف در مناطق کوهستانی ماسال، ارتفاعات تالش، ماسوله بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر بوده و طی این مدت بیشترین بارندگی ها از شهر‌های حویق با ۱۴۲ میلیمتر، آستارا ۹۶ میلیمتر، پونل ۷۳ میلیمتر و رشت ۵۰ میلیمتر گزارش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.