حاج محمدی ماندنی شد

0 580

در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت که به طرح سوال از شهردار رشت اختصاص داشت، ناصر حاج محمدی توانست ۷ نفر از اعضای شورای شهر رشت را قانع کرده و استیضاح خود را منتفی کند. دراین جلسه که به طرح سوالات مطرح شده از سوی حجت جذب اختصاص داشت، ۷ تن از اعضای شورای شهر رشت از پاسخهای شهردار قانع شدند و چهار نفر از جمله حجت جذب، فرهام زاهد ، فاطمه شیرزاد و امیرحسین علوی قانع نشدند.

«ناصر حاج محمدی» به سوالات مطرح شده با موضوعات چالش مدیریت پسماند در شهرداری رشت، عدم وجود نقدینگی و تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، اجازه انعقاد قراردادهای سفید امضا با شرکتهای پیمانکاری، پرداخت دیون پیمانکاران، اجرای پروژه های عمرانی شهرداری رشت، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی، تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری در خرداد سال ۹۹، ابهامات مناقصه کارخانه کودآلی، تغییر و انتصابات مدیریتی در شهرداری رشت، کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت پاسخ داد .

در این جلسه هر کدام از اعضای شورای شهر بعنوان مخالف و موافق نظرات خود را بیان کردند.

 نظر موافقان شهردار رشت:

« بهراد ذاکری» اگرچه انتقاداتی نسبت به معطل ماندن شفاف سازی در معاملات شهرداری داشت اما در مجموع، بسیاری از عزل و نصب‌ها را ناشی از فشار بیرونی اعضای شورا دانست.

«احمد رمضانپور نرگسی»عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه از رای دادن به شهردار رشت پشیمان نیستم، گفت: در شرایطی حاج محمدی انتخاب را کردیم که ۵ شهردار انتخابی رد شدند و نامه انحلال شورا به دست ما رسیده بود. وی همچنین افزود: باید انصاف داشت البته شاید من نیز در انتها به قانع نشدن رای بدهم.

«رضا رسولی» با اشاره به اینکه منابع مالی حاصل از فروش برج گلسار خرج کارهای عمرانی نشده است، به انتقاد از کوتاهی عمر مفید شهرداران در رشت پرداخت و گفت: اگر یک سوزن به شهردار می‌زنیم یک جوالدوز به خودمان شورانشینان بزنیم.

« محمدحسن عاقل منش» طرح سوال از شهردار رشت را عامل ایجاد تزلزل در بین کارکنان شهرداری دانست و خطاب به شهردار رشت گفت: با شفافیت دست فاسدین را از مدیریت شهری کوتاه کنید.

« حامد عبدالهی» در واکنش به اظهارات جذب که مدعی پرداخت تمام ودیعه مسکن شهردار از منابع شهرداری بود، گفت: او نیمی از مبلغ ودیعه مسکن را به شهردار رشت به صورت قرض الحسنه داده است. وی همچنین تلویحا علت طرح سوال از حاج محمدی را عدم تامین منافع برخی افراد از سوی او دانست.

« محمدحسن علیپور» هم ضمن انتقاد به شهردار رشت مبنی بر عدم پرداخت مرتب حقوق کارگران شهرداری، از شهردار خواست تا در انتصابات با اعضای شورا مشورت کند.

« اسماعیل حاجی پور» گفت: از شهردار رشت تشکر می کنم که در فرصت ۱۰ روزه پاسخگو بودند. شهردار با توجه به اینکه چند روزی وقت داشتند اما خواستند سریعتر پاسخگو شوند تا تکلیف مشخص شود و اگر قرار است ادامه کار دهند خیلی زود انجام شود.

اظهارنظر مخالفان شهردار رشت:

« حجت جذب» در ابتدای اظهارات خود با اشاره به پروژه برج گلسار گفت: مشخص نیست پول های گرفته شده در کجا هزینه شده است. وی همچنین مدعی شد که تمام ودیعه مسکن شهردار رشت از سوی شهرداری پرداخت شده و اینکه گفته می شود نیمی از این ودیعه توسط شهردار پرداخت گردیده، درست نیست.

« امیرحسین علوی» هم شهردار رشت را متهم به باج دهی کرد و گفت: امروز من اعلام می کنم که گول شما را خوردم در حالی که خیلی از دستگاه های نظارتی به من هشدار داده بودند.

« فرهام زاهد» گفت: بنده به عنوان عضو شورای شهر رشت باید بگویم از انتخاب حاج محمدی پشیمانم و می گویم که از پاسخ های او قانع نشدم.

« فاطمه شیرزاد» هم به انتقاد از عدم صداقت شورا و شهرداری با مردم اشاره کرد و گفت: شفاف سازی باید در مقابل مردم صورت گیرد که چه چیزهایی باعث شده است که نتوانستیم کار کنیم و با افکار عمومی بازی نکنیم. وی همچنین گفت: مردم نگران ادامه تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.