ٖٖبرداشت بی‌رویه ماسه از رودخانه سفیدرود عامل تخریب سردهنه‌های آبرسانی رودبار گیلان است

0 505

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: برداشت بی‌رویه ماسه از سطح رودخانه و بالا آمدن آب سفیدرود از عوامل مهم تخریب سردهنه‌های آبرسانی منطقه رستم‌آباد از توابع شهرستان رودبار است.

منوچهر جمالی  اظهار کرد: سردهنه‌های آبرسانی کشاورزی منطقه رستم‌آباد از توابع شهرستان رودبار هرساله به علل مختلفی تخریب می‌شوند و این عامل مشکلات زیادی را در فصل زراعی برای مردم و اهالی منطقه به‌ویژه برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس برداشت بی‌رویه ماسه از سطح رودخانه و بالا آمدن آب سفیدرود را از عوامل مهم تخریب سردهنه‌های آبرسانی اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه این مشکل هر ساله در حال تکرار شدن است از مسئولان تقاضا داریم برای رفع دائم آن چاره‌اندیشی کنند.

جمالی ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای کشاورزان رستم‌آبادی جهت آبرسانی به زمین‌های زراعی‌شان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ البته از سوی بنده پیشنهاداتی برای حل همیشگی معضل تخریب سردهنه‌های کشاورزی بیان شد و امیدوارم مسئولان ذیربط نسبت به انجام آن اقدام کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عکس‌العمل مسئولان استانی و شهرستانی در چند روز گذشته برای حل مشکلات کشاورزان منطقه رستم‌آباد بسیار خوب بوده است افزود: در حال حاضر عملیات بازسازی سردهنه‌ها آغاز شده که از این بابت از مسئولان امر تشکر می‌کنیم.

وی تکمیل بازسازی سایر سردهنه‌های تخریب شده کشاورزی مردم توسط دستگاه‌های ذیربط و شرکت آب منطقه‌ای گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در چند روز گذشته با اقدام به‌موقع فرمانداران‌ و بخشداران از ایجاد یک تنش اجتماعی در منطقه رستم‌آباد جلوگیری به‌عمل آمد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به اینکه عملیات بازسازی سردهنه‌های تخریب شده شهرستان باید در موعد مقرر و پیش از شروع فصل زراعی اجرایی شود افزود:‌ با مشارکت بسیار خوب مردم و اهالی بومی منطقه مشکل سردهنه‌ها بدون ایجاد درگیری در حال رفع شدن است.

جمالی ضمن تقدیر از حضور بسیار خوب بخش خصوصی و عوامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را برای کمک به کشاورزان رستم‌آبادی ابراز داشت:‌ مسئولان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مسیر یاری‌گر بودند و برای رفع سریع مشکلات کشاورزان منطقه تلاش کردند.

وی از تکمیل فرآیند بازسازی سایر سردهنه‌های کشاورزی تخریب شده در روزهای آینده خبر داد و عنوان کرد:‌ امیدواریم برای سرعت‌بخشی به این کار باز هم مردم خوب منطقه رستم‌آباد وارد عمل شوند و در روند بازسازی تخریب‌های انجام شده مشارکت فعالی داشته باشند.

منبع: تسنیم گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.