چالش توسعه شهرکهای صنعتی در نبود تصفیه خانه ها

0 498

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از راه اندازی ۲۵ واحد تولیدی جدید درشهرک‌های صنعتی استان خبر داد.
«احمدعلی شهیدی» افزود: ۳۶ شهرک صنعتی دراستان فعالیت دارند که درآنها ۲۵ واحد تولیدی در مرحله دیوارکشی، ۶۱ واحد در حال نصب سوله و ۳۰ واحد نیز در حال نصب ماشین آلات هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اینکه اراضی ۳۳ شهرک صنعتی استان برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی واگذار شد، افزود: هم‌اکنون ۶ تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در حال ساخت و ۲ تصفیه‌خانه برای شهرک‌های صنعتی در مرحله طراحی هستند.
شهیدی گفت: هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان گیلان است.
راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در استان درحالی عنوان می شود که بسیاری از واحدهای فعلی بخصوص در شهرک صنعتی رشت فاقد تصفیه خانه و مجوزهای زیست محیطی هستند و پساب عمده این واحدها وارد رودخانه های استان می شود.
دراین رابطه رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به ساخت تصفیه خانه در این شهرک گفته بود: درطرح توسعه شهرک صنعتی سپیدرود رشت علاوه برامکانات زیر ساختی ، موضوعات زیست‌محیطی و ایجاد تصفیه‌خانه با ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز مورد توجه قرارگرفته است.
“فرهاد دلق پوش” با اشاره به لزوم بررسی مجوز زیست محیطی فاز دوم طرح توسعه شهرک صنعتی سپیدرود بر وجود مشکلات زیست محیطی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت تاکید کرد و گفت: این شهرک دارای بیشترین واحدهای تولیدی است اما مشکلات زیست محیطی دارد که اقدامات لازم برای حل معضلات آن در حال انجام است.
“ارسلان زارع” استاندار گیلان نیز در این رابطه گفته بود: با توجه به موضوع توسعه پایداردرشهرک‌های صنعتی استان، اعتبارات لازم برای تکمیل تصفیه‌ خانه شهرک صنعتی سپیدرود رشت به زودی تأمین می‌شود.
وی با تاکید براینکه موضوع توسعه پایدار باید در کنار حفظ محیط زیست باشد ازپیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی تصفیه خانه شهر صنعتی رشت خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.