آغاز فعالیت کسب ‌وکارها از ۲۳ فروردین

استاندار گیلان خبر داد:

1 373

بعد از سخنان «حسن روحانی» رییس جمهور و رییس ستاد مقابله با کرونا در کشور که امروز در جلسه‌ی هفتگی این ستاد اعلام کرد، کسب و کارهای کم خطر در استانهای کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی خود را از ۲۳ فروردین آغاز کنند، « ارسلان زارع» استاندار گیلان امروز ظهر خبر  داد: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت کسب و کارهای کم خطر گیلان از ۲۳ فروردین آغاز شده و تعطیلی مدارس نیز تا پایان ماه جاری ادامه دارد. ضمن آنکه اداره ها با حضور دو سوم کارمندان خود و با کاهش ساعت، فعال خواهند بود.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه این جلسه با موضوع اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند برگزار شد افزود: این تصمیم بعد از اجرای مثبت مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی و تاثیراتی که در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا داشت در مناطق مختلف کشور و به صورت پلکانی و مرحله‌ای اجرا می‌شود.

استاندار گیلان ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، در گیلان و پیش از سایر استانها، با همکاری صاحبان اصناف نسبت به تعطیلی اصناف پرخطر و اماکن پرتجمع اقدام شد و البته اصناف پرخطر، تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

زارع با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان های کم تردد کشور در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بود، افزود: تا پایان فروردین ماه تردد خودروهای غیر بومی بین استان‌ها با محدودیت و همکاری  نیروی انتظامی استمرار دارد.

استاندار گیلان افزود: فعالیت های آموزشی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی هم تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل است اما بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد که در مقطع تحصیلات تکمیلی، با اولویت مقطع دکتری، کلاس‌ها از آخر فروردین ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استانداردها دایر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.