از ابتدا تصمیم دولت؛ فقط ساخت یک لاین آزاد راه بود

استاندار گیلان در نشست خبری خبر داد؛

0 205

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها؛ از تصمیم دولت در افتتاح فقط یک لاین قطعه باقیمانده آزاده راه رشت _قزوین در محدوده رودبار از چند سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به دلیل اینکه فقط ۳ کیلومتر از این قطعه نیازمند پل و تونل بود از همان اول شروع پروژه، دولت به ساخت فقط یک لاین در مسیر رفت این قطعه تصمیم داشت.

رییس جمهور بعد از ماه رمضان به گیلان می‌آید

عباسی در پاسخ به سئوال علت عدم حضور رییس‌جمهور در آیین بهره برداری آزادراه قزوین – رشت نیز اضافه کرد: گیلان مقصد پانزدهمین سفر رییس جمهور در دور نخست سفرهای استانی بود و تا کنون سفر سیزدهم رییس جمهور به استان انجام شده و به این ترتیب دور دوم سفر استانی وی به گیلان بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

فعلا استاندار هستم

نماینده عالی دولت در گیلان در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات تغییر وی پاسخ داد: فعلا استاندار هستم ضمن اینکه از ۶ ماه نخست مسؤولیتم در استانداری گیلان تا به امروز بارها مباحثی مبنی بر تغییر استاندار مطرح شده است. فعلا در این مسؤولیت در خدمت مردم استان هستم.

 بنیاد ملی نخبگان آزمون گرفت

عباسی همچنین در خصوص شایبه‌های ایجاد شده در خصوص چگونگی انتخاب و جذب جوانان نخبه استان افزود: بنیاد ملی نخبگان برای جذب ۱۰ نخبه گیلانی در دستگاه‌های دولتی آزمون گرفت و سپس ۱۰ نفر را انتخاب و بر اساس شاخص‌ها به استان‌ها معرفی می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به حواشی رخ داده در مراسم تجلیل از جوانان ایرانی، پرچمدار پیشرفت گفت: متولی برگزاری این مراسم اداره کل ورزش و جوانان بوده و این دستگاه باید پاسخگو باشد و ما هم پیگیر این مسئله هستیم. زیرا ماهانه تعداد مراسمات تجلیل متعددی توسط دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار می‌شود.

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴.۵ درصد

استاندار گیلان درباره نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان، خاطرنشان کرد: این نرخ در گیلان ۴۴.۵ درصد بوده و در سطح کشور ۴۱.۵ درصد میانگین کشوری است.

اجرای ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان

وی با بیان اینکه ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در مرحله اتمام اخذ مجوز و یا شروع عملیات قرار دارد، گفت: این طرح‌ها با ۹۴ همت سرمایه‌گذاری برای حدود چهار هزار و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. استاندار گیلان با اشاره به ۱۸ مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری، تأکید کرد: برای این پروژه‌ها هفت هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون هفت هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده و ۹۱ درصد است. همچنین ۲۴۷ واحد راکد با سرمایه هزار و ۵۴ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۸۷ نفر در استان احیا شده است.

کاهش نرخ بیکاری در گیلان

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری افزود: نرخ بیکاری در گیلان ۶.۲ دهم درصد نسیت به کشور ۷.۶ دهم درصد است که این امر نشان دهنده کاهش ۲.۵ دهم درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت کشور است.

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را براساس جدیدترین پایش در هفته گذشته ۳۲ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس ۱۰۳ درصد تحقق یافته است.

کارخانه کشتی‌سازی در گیلان احداث می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن پنج و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در گیلان گفت: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه‌ اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی پنج هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

اقدامات حوزه پسماند نسبت به ۳۷ سال گذشته بررسی شود

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی سه لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی باردیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند‌ لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۲ خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن؛ کل زباله‌ها تبدیل به کودآلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.