خروج پروژه‌های ترافیکی قرارگاه خاتم از بودجه رشت

رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر:

0 636

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهررشت گفت: اجرای پروژه های زیرگذر و روگذر رشت توسط  پیمانکاری قرارگاه خاتم النبیا، از تصمیم گیری و اولویت مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱خارج شدند.

 «مسعود عباس نژاد» رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان این مطلب به مرور گفت: این پروژه ها بدون طرح مطالعاتی بوده و در شورای پنجم طی تفاهم نامه نمایشی منعقد شدند که به دلیل فراهم نبودن قابلیت اجرایی از اولویت برنامه ریزی و تصمیم گیریهای مدیریتی شهر رشت از بودجه ۱۴۰۱ خارج شدند.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر شهر رشت فاقد پروژه های حمل و نقل و ترافیکی تا پایان سال است افزود: متاسفانه هیچ پروژه حمل ونقل شهری در رشت در حال اجرا نیست  اما تلاش داریم تا پایان سال با اولویت بندی برخی پروژه های عمرانی از جمله آسفالت معابر و کوچه های فرعی بخشی از بار ترافیکی خیابانهای شهر را از طریق کوچه ها کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: رشت با مشکلات ترافیکی زیادی از جمله نبود پارکینگ و عدم بازگشایی  خیابانهای جدید مواجه است. لذا در بودجه سال آینده بسته های حمایتی برای سرمایه گذاران علاقه مند به ایجاد پارکینگ در نظر گرفتیم و همچنین بازگشایی محور خیابان سعدی به سرگل در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است. اما بیشترین فشار ما اجرایی شدن پروژه رینگ مسکن مهر به میدان گیل است و در حال حاضر توافقات آن با مسکن و شهرسازی انجام شده و این محور پر چالش اولویت اول شورای شهر در پروژه های حمل ونقل مدیریت شهری رشت خواهد بود.

عباس نژاد همچنین با اشاره به عدم اجرای هوشمند سازی در حوزه ترافیک وحمل و نقل رشت گفت: شهرداری با نصب دوربین ها، وظیفه خود را انجام داد اما با گذشت چند ماه هنوز کدهای امنیتی دوربین ها به دست ما نرسیده تا بتوانیم هوشمند سازی در حوزه ترافیکی را اجرایی کنیم.

وی درباره افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و سرنوشت اتوبوسهای باقیمانده در قزوین افزود: مشکل عمده ما در بحث ناوگان عمومی استفاده از ظرفیت اتوبوسهاست که هر روز تعدادشان کمتر می شود. بخشی از اتوبوسهایی که از قزوین برگشت خورده اند به دلیل نگهداری نامناسب وعدم فعالیت استهلاک پیدا کردند. این درحالیست که فعلا توان خریداری اتوبوسهای نو برای رشت وجود ندارد و تلاش می‌کنیم با تهاتر مابقی اتوبوسهای به جا مانده در قزوین را به رشت بازگردانیم. تا به امروز از ۱۰۲ اتوبوس بیش از۸۰ اتوبوبس برگشتند.

عباس نژاد از تجهیز و بهسازی پایانه ترمینال از صفر تا صد خبر داد و گفت: با رفع مشکلات پایانه مانند سرویس بهداشتی، زیبا سازی، فضای سبز و امنیت تلاش کردیم پایانه ای در شان شهر رشت داشته باشیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: اجرای پروژه های حمل ونقل شهر زمان بر است و ابتدا باید میزان سود و هزینه آنها برای مدیریت شهری روشن شود. اگر قرار است پروژه ای اجرایی شود باید در جایی باشد که برای شهر فایده به همراه داشته باشد.

وی در خصوص  پروژه قطار شهری رشت نیز اظهار کرد: این پروژه چون از ردیف ملی برخوردار است توسط شهردار رشت پیگیری می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.