دستگیری شبکه سقط جنین گیلان

از سوی اداره کل اطلاعات گیلان اعلام شد:

0 181

روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان گیلان از دستگیری ۱۰ تن از سرشاخه‌ها و نفرات اصلی شبکه سقط جنین استان گیلان توسط سربازان گمنام امام زمان در اداره اطلاعات استان گیلان خبر داد.

در بین نفرات دستگیر شده تعدادی از کارکنان دولتی، ماما و نیز اشخاص حقیقی حضور دارند.

در سالهای اخیر وجود مشکلات اقتصادی و کم توانی در تامین هزینه‌های زندگی یکی از مهمترین علل و موانع تمایل به فرزند آوری در زوج‌های جوان بوده است. بالا رفتن سن ازدواج و عبور از دوران طلایی سن باروری در کشور عملا جامعه را رو به سالمند شدن سوق داده و موجب کاهش میزان موالید در کشور شده است.

 در این میان طبق آمارها، گیلان با نرخ باروری کلی ۱.۰۳ و نرخ رشد جمعیت یک صدم درصد، با کاهش شدید موالید مواجه است. در حال حاضر این استان رتبه جمعیتی ۱۲ در کشور را دارد و رتبه باروری آن در کل کشور، ۳۰ از ۳۱ استان گزارش شده است.

در همین رابطه پیشتر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش آمار سقط‌جنین، این اقدام را از عوامل تاثیر گذار در کاهش نرخ جمعیت عنوان کرد و گفته بود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف پیشگیری و کاهش سقط‌جنین عمدی و سقط جنایی، کارگروه ویژه مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان تشکیل شده است.

لازم به ذکر است: طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد موالید در گیلان در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، کاهش داشته است. بطوریکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شیب کاهش موالید در استان گیلان ۱۰ درصد بود، اما این شیب در سال منتهی به سال ۱۴۰۲ در مدت مشابه به حدود ۶ درصد رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.