ذخایر کیلکای خزر کاهش یافت

با هجوم مهاجم شانه دار به آب های خزر؛

0 255

معاون امور صیادان سازمان شیلات ایران از کاهش ۲۲ درصدی صید کیلکا ماهیان دریای خزر خبر داد و گفت: با ورود مهاجم شانه‌دار به آب‌های خزر شاهد کاهش چشمگیر ماهیان کیلکا بودیم.

«رضا عباس پور نادری» با اشاره به کاهش صید ماهی کلیکا از دریای خزر اظهار کرد: صید کیلکا ماهیان در دریای خزر پس از هجوم گونه مهاجم به دریای خزر در سال‌های گذشته باعث کاهش شدید ذخایر ماهیان کیلکا شد. این گونه شانه‌دار با از بین بردن غذای اصلی ماهیان کیلکا باعث کاهش ذخایر این گونه ماهیان با ارزش دریای خزر می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۴ فروند شناور در مجموع در فصل صید موفق به صید ۲۰ هزار تن کیلکا شدند افزود: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای فصل صید در سال جاری تا اوایل آبان ماه امسال، هفت هزار و ۹۴۷ تن کیلکا در استان‌های گیلان و مازندران صید شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که امیدواریم تا پایان سال جبران شود.

در همین رابطه در روزهای گذشته نیز مدیرکل صیادی سازمان شیلات ایران از کاهش ۳۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید امسال تا کنون در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داده بود.

لازم به ذکر است: بیش از ۸۰ درصد از صید ماهیان استخوانی دریای خزر به صید ماهیان سفید، کفال و کپور و ۲۰ درصد مابقی به سایر گونه اختصاص دارد. بیشترین میزان صید در سال جاری به صید ماهی سفید با ۳۳ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته مربوط می‌شود.

امسال ۷۳ فروند شناور کیلکاگیردر استان‌های مازندران و گیلان به صید اشتغال دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.