ذخیره سازی سه ماهه کالاهای اساسی

رییس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

0 571

از هفته گذشته با حذف یارانه آرد صنعتی و اعلام افزایش قیمت در کالاهای اساسی مورد نیاز سبد خانوارها از جمله روغن و ماکرونی، قفسه همه فروشگاه های مواد غذایی در استان خالی از این اقلام شده است.

حال چند روز پس از اعلام به یک باره افزایش قیمت روغن و ماکرونی و کمبود ناگهانی این کالاها ، شب گذشته وزیر کشور دستور افزایش قیمت در مرغ ، تخم مرغ و لبنیات را صادر کرد. موضوعی که نگرانی زیادی را برای همه شهروندان از افزایش قیمت درهمه کالاها و کمبود آنها در بازار ایجاد کرده است.

این درحالیست که طی ماههای اخیر مسوولان کشوری و استانی به طور مداوم از تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی همراه با نظارت شدید دستگاههای نظارتی و ستاد تنظیم بازار خبر می‌دهند.

 در همین رابطه امروز رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ذخیره سازی کالاهای ضروری و استراتژیک به اندازه کافی در انبارهای استان خبر داد و گفت: برای سه ماه کالای اساسی در انبارهای استان ذخیره موجود است.

«صالح محمدی» به ایرنا گفته: با برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و اقلام استراتژیک، قبل از سال جدید فراوانی کالاها را داشتیم تا جایی که با ورود ۶.۵ میلیون مسافر هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، شکر و روغن به وجود نیامد.

محمدی افزود: بخشی از کالاها در حوزه جهادکشاورزی ذخیره شده است از جمله گندم که به اندازه کافی تا سه ماه در انبارها موجود بوده، ضمن اینکه درفصل برداشت گندم هستیم باز گندم وارد چرخه می شود، برای آرد هم تا سه ماه ذخیره انجام شد.

وی با بیان اینکه برنج نیز در انبارهای استان گیلان ذخیره شده است، افزود: برنج به اندازه کافی داریم ضمن اینکه قیمت برنج محلی هم تحت کنترل قرار خواهد گرفت. نهاده های دامی هم به اندازه  کافی موجود بوده و برای چند ماه ذخیره سازی انجام گرفته است. شکر نیز در استان به اندازه کافی ذخیره شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فعالیت سه کارخانه تولید روغن خوراکی در استان گیلان افزود:بیش از ٢٠ هزار تن روغن تصفیه نشده خام در اختیار کارخانه ها قرار گرفت که نه تنها نیاز استان را برطرف می کند، بلکه بیش از نیاز نیز ذخیره شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.