فارغ التحصیلان، بیشترین متقاضیان شغل در گیلان

0 338

«ارسلان زارع» استاندار گیلان امروز در حالی خبر از کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی داده است که در تابستان گذشته مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از افزایش استفاده از بیمه بیکاری دراستان خبر داده بود .
پیشتر« جمیل حق پرست » گفته بود: بیمه بیکاری در گیلان نیز ۱۰ درصد رشد داشته است که البته این افزایش آمار نشان دهنده افزایش بیکاری در استان است و رشد منفی محسوب می‌شود.
وی همچنین رشد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ را نسبت به سال ۹۶ را ۷ درصد اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در گیلان نسبت به کل جمعیت ۴۸.۵ است که یعنی ۳.۳ نفر به یک مستمری بگیر که این آمار خوب نیست و نشان دهنده بحران است و مسئولان باید برای ساماندهی این وضعیت تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
در حالی که اشتغالزایی درگیلان بیشتر بر پایه کشاورزی و خدمات گردشگری می چرخد و سهم صنایع استان در اشتغالزایی با برخورداری از ۴ درصد واحدهای صنعتی کشور بیش از ۳ درصد نیست. اما «ارسلان زارع» استاندار گیلان امروز گفت: براساس آمارها ، نرخ بیکاری در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۹.۶ درصد رسیده است.
استاندار با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشترین متقاضیان فرصتهای شغلی هستند بر لزوم کاهش نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم تاکید کرد و افزود: تسهیل امور و ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری درکاهش نرخ بیکاری مؤثر است. بنابراین مجموع تلاش‌ها برای افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه و فراهم‌ کردن زمینه‌های تسهیل امور برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید بیشتر شود.
« فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان پیشتر گفته بود: سال گذشته زمینه اشتغالزایی برای ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر در حوزه صنعت استان فراهم شد. این فرصت‌های شغلی با صدور ۴۴۴ فقره جواز تأسیس با میزان سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۷۷۶ میلیون ریال بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.