فروش نان با کارتخوان

از نیمه خرداد درگیلان اغاز می شود

0 578

حدود ۴ هزار واحد نانوایی در گیلان از نیمه خرداد ماه  فروش نان با کارت‌خوان‌های هوشمند را آغاز می‌کنند. استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار از اجرای طرح فروش نان‌های سنتی با کارتخوان در نانوایی‌های واجد شرایط استان از نیمه اول خرداد ماه خبر داد.

«اسدالله عباسی» گفت: نانوایی‌های فاقد پروانه و یا پروانه فعالیت آنها منقضی شده تا پایان خردادماه مکلف هستند برای تعیین تکلیف پروانه فعالیت خود، به اتحادیه‌ها و اصناف مراجعه کنند.

وی با تأکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح طرح هوشمند سازی یارانه‌های نان سنتی، خواستار همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها شد و افزود: از ۱۶ خردادماه نانوایی‌های استان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

استاندار با اشاره به ذخیره مطلوب گندم و آرد در استان گیلان، اضافه کرد: قیمت نان سنتی تغییر نخواهد کرد و یارانه مابه التفاوت به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود.

عباسی بیان کرد: ساز و کارهای لازم اتخاذ و سامانه‌های کاملاً هوشمند طراحی، اجرایی و رصد می‌شوند تا از قاچاق، کم فروشی، گران فروشی و احتکار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها تا پایان خردادماه باید به دستگاه کارت‌خوان یارانه مجهز شوند، افزود: در این مرحله به نانوایی‌های متصل به این سامانه با توجه به میزان فروش روزانه، ۱۵ درصد یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید به نظارت با کمک بسیج اصناف و سایر ظرفیت‌ها افزود: با توجه به عرضه آرد به ‌اندازه کافی به هیچ وجه زمان و مقدار پخت نباید در شهرستان‌ها کاهش یابد.

لازم به ذکر است بعد از اجرای آزمایشی طرح فروش نان با کارت‌خوان‌های هوشمند در استانهای زنجان و قزوین ، گیلان سومین استان اجرا کننده این طرح در کشور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.