ماهی سفید ۱۵۰ هزارتومانی در بازارها

0 458

با وجود اینکه یک ماه از شروع فصل صید انواع ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان می گذرد، اما ماهی سفید پرطرفدارترین گونه ماهی درسفره مردم گیلان هنوز دربازارها نایاب است و مقدار اندک عرضه شده آن هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رسد. این در حالیست که امسال فصل صید در گیلان  دیرتر از سایر استانهای شمالی آغاز شد.

کمبود ماهی سفید و گرانی بیش از اندازه آن موجب شده تا بازارماهی فروشان رشت در بی رونقی به سر ببرد اما بازارماهی پرورشی ، کفال و آمور پررونق تر از همیشه باشد.

«اکبرایلدرم» معاون صید و بنادر اداره کل شیلات استان در پاسخ به مرور، دلیل کاهش صید ماهی سفید امسال را درشروع نشدن فصل آن عنوان کرد و افزود: همه ساله در اواخر پاییز و همزمان با شروع زمستان، فصل صید انبوه ماهی سفید فرا می رسد. هم اکنون فصل صید کفال و آموراست و این گونه ماهی بسیارخوش طعم ومزه است.

وی تاکید کرد: میزان صید ماهی سفید با توجه به شرایط آب و هوایی متغییر است. سال گذشته در حدود ۲۶۰۰ تن ماهی سفید توسط شرکتهای صیادی استان صید شد و پیش بینی می شود امسال این میزان به ۳۰۰۰ هزار تن برسد.

ایلدرم ، آلودگی دریا و ورود فاضلاب به دریا در کاهش صید ماهی سفید را رد کرد و گفت: در سالهای پیش نیز این میزان آلودگی وارد دریای خزر می شد اما تاثیری در ذخیره ماهی سفید دریا نداشته است.

گفتنی است در حال حاضر انواع ماهی در بازار رشت به قیمتهای زیر به فروش می رسند.  ماهی سفید کیلویی ۱۵۰ هزار تومان، کفال کیلویی ۲۲ تا  ۲۰هزار تومان،  فیتوفاک کیلویی بین ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان، بیگ هد کیلویی بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان، آمور کیلویی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار، قزل آلا کیلویی ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان و سالمون کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزارتومان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.