نامطلوب بودن پرداخت تسهیلات رونق تولید در گیلان

0 431

«فرهاد دلق‌پوش» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان را نامطلوب دانست.

دلق پوش افزود: میزان پرداخت تسهیلات اختصاصی رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان با توجه به تعداد معرفی‌شدگان به بانک‌ها نامناسب است، لذا از بانک‌های عامل انتظار داریم ضمن سرعت‌بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات ازهرگونه فرصت‌سوزی پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید باید براساس مصوبات کارگروه رونق و رفع موانع تولید انجام شود گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسیار مهمی دراقتصاد کشور برعهده دارند بنابراین باید جهت تسهیل‌ در روند فعالیت آنان اقدامات حمایتی لازم اجرایی شود.

وی در مورد نحوه عملکرد بانک‌ها جهت پرداخت و اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان نیز ادامه داد: انتظار داریم بانک‌ها قرارداد خرید زمین شرکت شهرک‌های صنعتی را به عنوان وثیقه ملکی بر اساس مصوبه قانونی کارگروه تسهیل، رفع موانع و رونق تولید برای پرداخت تسهیلات رونق تولید بپذیرند.

دلق پوش به مصوبات شورای عالی اقتصاد در مورد غیرقانونی بودن تعطیلی واحدهای صنعتی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی و زمینه‌سازی جهت تحقق شعار سال رونق تولید، امسال هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را در سطح کشور تعطیل کند.
در حالیکه یکی از کارکردها و اهداف اصلی تشکیل کارگروه رفع موانع تولید دراستان ، رفع موانع و رونق تولید در واحدهای موجود تولیدی و صنعتی دراستان  بوده است اما همواره از سوی مسوولان صنعت استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی گیلان در این کارگروه از بانکهای عامل پرداخت کننده تسهیلات بعنوان بزرگترین موانع تولید در استان نام برده می شود. تا کنون نیز علیرغم تذکرات استاندار پیشین به مدیران بانکهای عامل در بخشودگی جرایم بانکی تولید کنندگان اما همچنان معضلات بخش صنعت استان با این بخش ادامه دارد.

پیش ازاین نیز دلق پوش سهم تسهیلات رونق تولید گیلان را در سال ۹۷ بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفته بود: تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است.

در ماه گذشته نیز معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری نیز از بنگاه داری بانکهای استان در رابطه با صنعت انتقاد کرده بود.

«آرزش فرزام صفت» با اشاره به اینکه برخی ازبانکهای عامل موجب بی رونقی تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شده اند گفته بود: برای رونق تولید درواحدهای تولیدی استان ، بانکها باید واحدهای تولیدی را ازتملک خود خارج کنند درغیراین صورت جریمه‌های سنگین برایشان درنظر گرفته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.