نوبخت : سیاست دولت ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت است

0 422

سیاست دولت ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت است
«محمد باقر نوبخت » معاون رئیس‌جمهوردر نشست خبری با رسانه های استان دررشت سیاست دولت را حمایت از کشاورزان بیان کرد و افزود: از واردات برنج درهنگام عرضه توسط شالی‌کاران جلوگیری می‌شود.شخصاً به‌منظورحمایت از تولید و کشاورزان پیگیر عدم واردات برنج درفصل برداشت هستم.
به گزارش فارس، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور درباره واردات برنج درفصل برداشت، با قانونی دانستن آن درکشور گفت: کشاورزان برای کاشت و برداشت برنج سختی‌های بسیار زیادی کشیده‌اند ولی علیرغم قانونی بودن واردات برنج باید از انجام این کاردرموقع عرضه برنج توسط شالی‌کاران جلوگیری شودv.ولی بعد از فروش برنج توسط شالیکار و به‌ منظور تنظیم بازار و‌ جبران کسری برنج باید واردات انجام شود تا بتوان نیاز جامعه را برطرف کرد. زیرا اکنون‌که قیمت برنج افزایش پیداکرده ولی به جیب شالی‌کاران نمی‌رود.

وی معضل پسماند را درد مشترک بین همه مردم گیلان دانست و افزود: دفن پسماند در سراوان موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم به‌ویژه مردم این منطقه شده که این معضل در کل استان وجود دارد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت زیست‌محیطی دراستان گفت: حل وضعیت پسماند در سراوان و رودخانه زرجوب بسیار نامناسب بوده و برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی برای حل این مشکل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته بودیم تا این مشکل حل شود.
رئیس سازمان برنامه‌ وبودجه کشور با اذعان به اینکه برای حل مشکلات زیست‌محیطی در استان گیلان کارهای کارشناسی انجام‌شده است، افزود: برای حل این مشکلات تفکراین بود که با تزریق اعتبار مالی مناسب مشکلات زیست‌محیطی حل می‌شود ولی در دولت به این نتیجه رسیدیم که باید کارهای کارشناسی برای حل مشکل زیست‌محیطی انجام شود‌.
وی با بیان اینکه با تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران درباره حل مشکل پسماند صحبت شده، خاطرنشان کرد: کارشناسان از مدتی پیش در حال فعالیت و مطالعه هستند تا طرح جامع و کاملی را برای حل مشکل پسماند در استان گیلان آماده کنند.
نوبخت با مناسبت دانستن جایگاه استان گیلان به لحاظ شاخص‌های معتبر در کشور بیان کرد: ما در هر استانی می‌رویم مردم می‌گویند وضعیت استان ما بد است زیرا از شاخص‌ها اطلاعی ندارند ولی بر اساس شاخص‌های موجود در کشور استان گیلان جزو استان‌های برتر کشور است.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به وجود برنامه جهت ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی دراستان گیلان گفت: برای ایجاد این مقدار شغل برنامه‌هایی در زمینه‌های مسکن، اقتصاد، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و غیره در هشت فصل دیده‌ شده و مشخص‌شده که چقدرهزینه توسط دولت یا اشخاص باید تأمین شود.
معاون رئیس‌جمهور لازمه توسعه استان را شناسایی ظرفیت‌های استان گیلان دانست و افزود: رسانه‌ها باید مشکلات را و ظرفیت‌های استان برای توسعه و ایجاد اشتغال را شناسایی و آن‌ها از مسؤولین طلب کنند تا استان با پیشرفت روبه‌رو شود.
وی با اشاره به وجود مشکلات درمسیر راه برای اخذ مالیات خاطرنشان کرد: برای اخذ مالیات وضعیت و مشخصات برخی به‌صورت دقیق دردسترس نیست و عده‌ای نیز تا حدود ۵۰ درصد طبق قانون از معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند.
نوبخت با بیان اینکه مالیات نقش مهمی در اداره کشور دارد، ادامه داد: ساختار اقتصادی ایران تورم ‌زا است و درکشورهای توسعه‌یافته سی تا چهل درصد و درکشورهای جهان سوم ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد دولت‌ها از مالیات است.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به راهکارهای موجود برای جبران عدم دریافت مالیات از بعضی از نهادها گفت: برای جبران مالیات باید دولت نفت و‌ اوراق بفروشد که بعضی از این هزینه‌ها صرف پرداخت حقوق و مزایا و بعضی دیگر صرف ساخت پل و راه می‌شود که در این طریق دارایی خلق می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با اعلام یکسان نبودن درآمد و هزینه‌های دولت افزود: حقوق کارمندان بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند که این امر در کنار برابر نبودن هزینه و ‌درآمد در کشور برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی در تلاشیم این معضلات حل شود.
نوبخت با بیان اینکه قرار نیست آزادراه بسازیم ولی وضعیت کشاورزی و تولیدات مردم را نابود کنیم افزود: آزادراه رشت – تهران با همکاری خود مردم و کشاورزان در حال احداث است و خللی در تولیدات کشاورزان به وجود نمی‌آید.
وی با تأکید بر اصلاح ساختار بودجه در کشور بیان کرد: یکی از دلایل تورم در کشور برابر نبودن تقاضا و عرضه است که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و ‌برای حل این مشکلات باید تمام برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه انجام‌شده است تا بتوان این مشکل را حل کرد.
وی با اشاره به میزان هزینه انجام‌شده برای افتتاح آزادراه رشت – قزوین بیان کرد: برای افتتاح این آزادراه هزینه‌های زیادی انجام‌شده و فقط ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و افتتاح آن اعتبار لازم است که ظرف چند ماه آینده افتتاح می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه هدف دولت مدیریت اعتبار درحوزه عمرانی است، تصریح کرد: همکاران ما در سازمان برنامه‌وبودجه می‌دانند اعتبار داده‌شده به یک پروژه باید چگونه در آن استان هزینه شود نا بتوان آرامش را در آن جامعه ایجاد و آن ‌پروژه را در زمان مشخص‌شده افتتاح کرد.
نوبخت از دوخطه کردن قطار رشت به قزوین خبر داد و افزود: تا ماه‌های آینده یک ساعت از زمان سفر به تهران توسط راه‌آهن رشت به قزوین کاهش پیدا می‌کند و برای انجام این کار ۱۱۲ میلیارد تومان برای انجام این کار اعتبار در نظر گرفته‌شده است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به تکمیل راه‌آهن رشت به قزوین گفت: در تلاشیم تا این راه‌آهن تا بندر کاسپین گسترش پیدا کند زیرا بسیار به توسعه استان در حوزه گردشگری کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.