پروژه رینگ ۹۰ متری معطل تملک است

در رشت فاقد کمربندی؛

0 229

رینگ ۹۰ متری رشت که قرار بود فاز اول آن در اواسط پاییز به زیر عملیات اجرایی برود، معطل تملک اراضی باقی مانده است.

این پروژه بزرگ عمرانی رشت که نیازمند ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه و منابع مالی است در حال حاضر در انتظار اتمام قرارداد و خرید و تهاتر اراضی مسیر از سوی شهرداری است.

در همین رابطه سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان، با اشاره به تملک بخشی از اراضی رینگ ۹۰ متری رشت، حد فاصل میدان گیل تا مسکن مهر، عنوان کرد: تملک مابقی اراضی این محدوده در حال انجام است و به شهرداری کمک می‌کنیم تا فاز اول را در اسرع وقت اجرایی کند.

«موسی فکور» با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت، اظهار کرد: بخشی از رینگ ۹۰ متری در حوزه محدوده شهری و بخشی دیگر در حوزه خارج از محدوده شهری است تأکید کرد: فاز اول این پروژه در دست اجراست و شهرداری رشت بخشی از اراضی را تملک کرده؛ البته این رینگ هزینه بالایی دارد و شهرداری به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید و لذا کمک‌های ملی و اعتبارات دولتی را برای آن پیش بینی کردیم.

فکور با اشاره به تملک بخشی از اراضی حد فاصل میدان گیل تا مسکن مهر(بلوار لاکان)، تصریح کرد: تملک مابقی اراضی این محدوده در حال انجام است.

وی پروژه رینگ ۹۰ متری رشت را جزو پیشنهادات استان گیلان در سفر دوم رییس جمهور اعلام کرد و افزود: این پروژه نیازمند اعتبار بسیار بالایی است و لازمه آن برنامه ریزی و هماهنگی برای اتمام فرایند تملک، با استفاده از اعتبارات شهرداری و کمک‌های ملی است.

وی زمان بهره برداری کامل از این پروژه را غیر قابل پیش بینی اعلام کرد.

پیش از این «مهیار سماکچی» رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر به مرور گفته بود: برای حل معضل ترافیک مسکن مهر رشت باید مسیر جدیدی از اراضی سفید رود و املاک شخصی به سمت میدان گیل در مسکن مهر رشت بازگشایی شود. این اقدام به منابع مالی دولتی نیازمند است و شهرداری باید به دنبال دریافت بودجه ملی برای آن باشد. این پروژه بزرگ با اعتبارات محدود شهرداری رشت به به پایان نمی‌رسد.

لازم به ذکر است؛ پروژه رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت، در دوران شورای چهارم مطرح شد، این پروژه قرار بود با هدف احداث کمربندی جدید، کنترل و کاهش ترافیک رشت احداث شود. اما بعد از گذشت دو دهه در بن بست تامین منابع مالی و تملک اراضی بلاتکلیف باقی ماند و قرارداد آن به طور یکطرفه از سوی شهرداری طی سالهای گذشته فسخ شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.