نهمین دوره‌ی هفته‌ی فیلم و عکس انزلی برگزار می‌شود

روایتی دیگر از تلاش و همراهی در بندر مه‌آلود

0 184

هفته‌ی فیلم و عکس در انزلی چراغی‌ست که افروخته می‌شود تا در پرتو آن نگاهی کوتاه به جهان رویاها و گام‌های هنرجویان سینمای جوانان در این شهر جان بگیرد.

«زهره زمانی» مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بندر انزلی با بیان این که نهمین دوره‌ی هفته‌ی فیلم و عکس انزلی از تاریخ ۹ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲برگزار می‌شود، به مرور گفت: این رویداد دربرگیرنده‌ی بخش‌های مختلف است و در واقع فرصتی برای دیده شدن آثار هنرجویان عرصه‌ی فیلم و عکس در انزلی محسوب می‌شود.

وی افزود: بسیاری از خالقان این آثار ممکن است مبتدی باشند و یا تولیدات‌شان به سبب عدم در اختیارداشتن امکانات لازم، توان رقابت و حضور در جشنواره‌های بزرگ را نداشته باشند، اما به هر حال تلاش ایشان نباید نادیده گرفته شود وبرگزاری هفته‌ی فیلم و عکس از سوی دفتر سینمای جوانان ایران در انزلی به مثابه‌ی جشنواره‌ای کوچک می‌تواند موجب دیده شدن ماحصل تلاشهای این عزیزان در طول یک سال باشد.

زمانی یادآور شد: نمایش تولیدات فیلم انزلی و فیلم‌های منتخب چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم تهران و همچنین بخش عکس، از جمله قسمت‌های تدارک دیده شده در نهمین دوره‌ی هفته‌ی فیلم و عکس انزلی‌ست. گفتنی‌ست در بخش عکس آثاری از عکاسانی که در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در انجمن سینمای جوانان انزلی آموزش دیده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه «روایت بی‌صدا» نیز در نگارخانه‌ی «جلیل ضیاپور» واقع در اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی، از روز ۷ تا ۱۱ بهمن به نمایش آثار منتخب از چند گروه عکاسی اختصاص یافته است. از سوی دیگر جلسات نقد و آسیب‌شناسی تولیدات در پایان نمایش روزانه یعنی نهم و دهم بهمن لحاظ شده است. همچنین برگزاری ۳ کارگاه عکاسی و ۳ کارگاه سینمایی از دیگر بخشهای این رویداد است که با حضور «تیام یابنده»، «میرعباس خسروی‌نژاد» و «عرفان قاسم‌پور» از اساتید ملی شکل می‌گیرد و «میلاد حامد»، «سعید محمد زاده» و «نوید آزاد» هم مدیریت کارگاه‌های عکس را برعهده دارند.

زمانی همچنین اظهار کرد: اهدای تندیس به رسم یادگار به فیلم‌سازانی که آثارشان در نهمین هفته‌ی فیلم و عکس به نمایش درمی‌آید و تقدیر از «جعفر ذهنی» بعنوان یکی از چهره‌های هنری شهر انزلی که زحمت بسیاری در این عرصه کشیده‌اند و اجرای زنده‌ی موسیقی بومی توسط گروه دیلمان از جمله بخش‌های اختتامیه است که روز یازدهم بهمن برگزار می‌شود.

این بانوی هنرمند در پایان با تقدیر از حضور و همراهی مردم انزلی گفت: واقعیت این است که حضور مردم انزلی همیشه ما را شگفت زده کرده و این همراهی همواره موجب دلگرمی ما بوده است. ۹ سال است که هفته‌ی فیلم و عکس در انزلی با دشواری و بدون حمایت مالی خاص برپا می‌شود؛ البته ناگفته نماند که حمایت و محبت دوستانی که بدون هیچ چشمداشتی یاریگر ما هستند، انجام امور را برای ما تسهیل می‌کند. لازم به ذکر است

که تنها دلگرمی و مشوق ما در همه‌ی این سالها، مردم خوب انزلی بودند که با ارزش‌ترین حمایت را با اختصاص وقت خویش و تماشای آثار و تشویق هنرمندان داشتند. بدین ترتیب ما امسال هم به پشتوانه‌ی حضور مردم فرهنگ‌دوست و هنرمند‌پرور انزلی با دستان خالی تلاش می‌کنیم تا نهمین دوره‌ی هفته‌ی فیلم و عکس انزلی در خور مردم این شهر برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.