برای رشت چه کردید؟

پرسش جمعی از فرهیختگان رشت از اعضای شورای شهر

0 527

جمعی از فرهیختگان ، اساتید دانشگاه وعلاقه مندان شهر رشت، دو هفته قبل در بیانه ای خطاب به اعضای شورای شهر رشت خواستار ارایه بیلان کاری و گزارشی از فعالیتهای توسعه ای درمدیریت شهری رشت در طی ۳۰ ماه گذشته شدند.
«مرتضی شگفت» شهردار اسبق رشت یکی از امضا کنندگان این بیانیه در این رابطه به مرور گفت: به همراه جمعی ۱۰ نفره از بزرگان و دغدغه مندان شهر رشت، اساتید و اهل قلم بیانیه ای در خصوص پرسش از عملکرد شورای شهر رشت را امضا و مستقیما برایشان ارسال کردیم. برخی رسانه‌ها هم به انتشار آن کمک کردند و آن را در اختیار مردم قرار دادند.
وی تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ نفرعلاقه مند به امضای این بیانیه بودند اما به دلیل اینکه نامه فوق برای این تعداد امضا جا نداشت و اگر هم طومار می‌دادیم اصلا خوانده نمی‌شد لذا صلاح بر این شد که چند نفر به نمایندگی این بیانیه را امضا کنیم.
وی در خصوص سوال مطرح شده از شورای پنجم رشت گفت: سوال کردیم که شما در طی۳۰ ماهی که آمدید چه کاری کردید؟ زیرا شهروندان باید مطالبه گر باشند وعزیزان شورا هم پاسخگو. شورا باید به عموم مردم پاسخ دهد که درمدتی که از بیت المال و پول مردم حقوق گرفتند، چه کردند؟
وی ادامه داد: یک عده ای در شورا حق جلسه و امتیازاتی خاص می‌گیرند. همچنین مشاورینی دارند و پرسنل‌ زیادی اطراف خود جمع کردند. به طوری که چندی پیش شهردار شهر اعلام کرد که در شهرداری ۴۰۰۰ پرسنل داریم، درحالیکه در چارت سازمانی ۱۸۰۰ نفر پیش بینی شده است.
شگفت ادامه داد: می‌خواهیم بدانیم این عزیزان که ۳۰ ماه در شورا حضور دارند و دراین مدت هزینه‌های زیادی بردوش مردم گذاشتند چه کاری کردند؟ بیلان کاریشان جز اینکه دو شهردارغیر بومی آوردند، چه بود ؟
شگفت افزود: چندی پیش نیز خبری توسط رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه برای منزل شهردار از حساب شهرداری برداشت شد. این مبلغ کمی نیست. ازمنظر قانون اگر شهردار بخواهد خانه‌ای اجاره کند، باید ۵۰٪ هزینه را خودش پرداخت کند. چطور ۹۵۰ میلیون تومان برداشت شد و شورا خبر نداشت ولی رسانه‌ها متوجه شدند؟ هیچوقت هم شورا دراین رابطه با مردم صحبت نکرد جز اینکه گفتند یک چیزی بوده و درست شد. مجدد شنیدیم ۴۵۰ میلیون تومان ازاین ودیعه را برمی‌گردانند. اصلا این برداشت اشتباه بود، چون جزو معاملات بزرگ بوده و باید با مصوبات شورا انجام می شد. شورا چه زمانی این مصوبه را داد که خود اطلاع ندارد این پول برداشت شده است؟
شهردار اسبق رشت گفت: ما می‌گوییم درحالی که حقوق برخی از کارگران شهر رشت پرداخت نمی‌شود، چرا ۹۵۰ میلیون تومان برای خانه شهردار می‌دهند؟ حتما نیاز بود که چنین خانه‌ای داشته باشند؟ از آن طرف هم شنیده می‌شود این خانه در زمان ساخت اما و اگرهایی داشته است. شورا باید به این‌ها پاسخ بدهند، نه به من و نه به گروه ما بلکه باید به مردم باید پاسخ بدهند و من هم مثل مردم در روزنامه‌ها پاسخ را می‌خوانم.
وی در پاسخ به این سوال که نامه شما چه بازخوردی بین مردم و رسانه‌ها داشت؟ می گوید: آنها که هیچوقت علنی چیزی نمی‌گویند.هر کسی خواند گفت دست مریزاد! موفق باشید، البته اگر پاسخ بدهند! بعضی وقت‌ها به ما می‌گویند وقتی کسی پاسخگو نیست، شما چرا برای این‌ها وقت می‌گذارید؟ به نظر من اعضای شورا در کنفرانسی با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در مورد فعالیت خودشان صحبت کند، چند منتقد هم بیاورند و به آن پاسخ دهند. بالاخره ساخت و ساز همین است، ایراد دارد، اشکال دارد، اشتباه می‌شود و کار می‌شود. ما به نمایندگی از مردم این شهر از شورا سوال کردیم که شما چه کار کردید؟ چه هزینه‌هایی کردید؟ نمی‌توانند بگویند ما تا یک ماه دیگر مسائل مالی را مطرح می‌کنیم. امروزه نرم افزارهایی آمده است که همه آپدیت هستند و در لحظه می‌توانند همه چیز را ببینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.