رفع محدودیت برای فعالیت سرمایه گذاران؛ از حرف تا عمل

0 488

«مصطفی سالاری» استاندار گیلان با بیان اینکه برای معرفی سرمایه‌گذار و اعطای تسهیلات هیچ‌گونه محدودیتی نداریم، گفت: خوشبختانه با همدلی مثبتی که میان دستگاه‌های اجرایی، قضائی، امنیتی و نظارتی وجود دارد مانعی برای توسعه استان گیلان در مناطق مختلف مشاهده نمی‌شود و فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

وی در نشست با شهرداران استان ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه صرفاً تمرکز بر بودجه‌های دولتی نه تنها در شهرداری بلکه در هیچ دستگاهی نیز جوابگو نیست، افزود: با بودجه دولتی نمی‌توان به توسعه پایدار دست پیدا کرد بلکه باید از ظرفیت‌های مختلف موجود به صورت بهینه استفاده شود.

وی مواهب طبیعی از جمله رودخانه ها و تالاب ها را درگیلان ظرفیتی برای اشتغالزایی و درآمد زایی عنوان کرد و افزود: تاکنون پیشنهاد جدی در خصوص تالاب عینک رشت داده نشده و برخی دل‌گفته‌ها و ایده‌های خام باید به صورت مکتوب به برنامه و طرح تبدیل شود و در کنار تعریف معضلات، حمایت‌های مورد انتظار نوشته و مطالبه شود.

در حالی استاندار گیلان از نبود محدودیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر می دهد که سال گذشته مدیریت شهری رشت از خبرهای خوب سرمایه گذاری دراین شهر خبر داده بود. «امیر حسین علوی» رییس شورای شهررشت، زمستان گذشته درحاشیه اجلاس دو روزه شهرداری با سرمایه گذاران از امضای ۱۶ تفاهم نامه های سرمایه گذاری مختلف با هدف توسعه و پیشرفت این شهر خبر داده بود.

وی این تفاهم نامه ها را حول محور ساماندهی تالاب عینک ، رودخانه های گوهر رود و زرجوب ، ساخت چندین هتل ، مجموعه های توریستی ،تفریحی بیان کرده بود که با گذشته بیش از ۶ ماه هیچ کدام از آنها تا کنون به مرحله اجرا و شروع عملیات نرسیده اند. نبود زمین مناسب و عدم همکاری برخی دستگاههای اجرایی از جمله سازمان آب منطقه ای موجب شده پروژه های پیش بینی شده برای تالاب عینک رنگ اجرا به خود نبیند.

از سوی دیگر دریافت مالیات و ارزش افزوده مضاعف از جمله دیگرموانع ومشکلاتی است که بر سر راه تولید کنندگان و سرمایه گذاران قرار دارد و تا کنون کارگروه های رفع موانع تولید دراستان که با حضور استاندار برگزار می شود نتوانسته راه حل جامعی  برای رفع این مشکل پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.