شکار در گیلان ممنوع است

لغو مجوزها در سال جاری؛

0 269

خبرگزاری ایرنا گیلان نوشت: رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه شکار در گیلان تا این لحظه همچنان ممنوع است، اعلام کرد: به طور کلی هر نوع شکاری در چند سال اخیر در این استان ممنوع بوده و امسال نیز تا این لحظه هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است.

حسین علی نژاد با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به ایرنا افزود: پرندگان مهاجر شبانه‌روز مورد پایش و حفاظت نیروهای محیط زیست قرار دارند و با شکارچیان غیرمجاز به طور جدی برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد:همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی، مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی به تالاب‌های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.

وی، شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان اعلام کرد.

گیلان یکی از کوچکترین استان های ایران است اما همین استان کوچک سومین خطه پر تراکم بعد از تهران و البرز است؛ ۳۴ درصد استان جلگه و مابقی کوهپایه یا کوهستان است، بخش اعظم جمعیت در جلگه سکونت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.