شکایت محیط‌ زیست مانع ایجاد راه خلخال به ماسوله

0 1,085

«علی یوسف‌زاده» معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل محیط زیست با طرح شکایتی علیه تنها کارخانه آسفالت منطقه، مانع اجرای آسفالت شدن راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در استان گیلان شده است.

وی افزود: عملیات زیرسازی راه ارتباطی خلخال به ماسوله پایان یافته و این مسیر برای عملیات آسفالت‌ریزی آماده شده بود اما مسئولان  اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با طرح شکایتی درمحاکم قضایی و توقف فعالیت تنها کارخانه تولید تامین کننده آسفالت پروژه‌های راه‌سازی منطقه مانع ازعملیات آسفالت این راه ارتباطی شده‌اند.

یوسف زاده گفت: با توجه به محدودیت زمان کاری در این منطقه سردسیر، درصورت طولانی شدن زمان اعلام رای دادگاه تجدید نظر و ادامه توقف عملیات اجرایی آسفالت این راه موکول شدن زمان بهره برداری از آن  به زمان و فصل کاری سال آینده دور از انتظار نیست.

اجرای عملیات جاده مواصلاتی ماسوله به خلخال که از ۲۰ سال گذشته در دواستان گیلان و اردبیل آغاز شد در حالی هنوز به بهره‌برداری نرسیده که گفته می شود با بهره برداری از این راه توریستی راه برای ورود گردشگران داخلی وخارجی از سمت ماسوله به استان اردبیل هموار شده و موجب رونق اقتصادی مردم منطقه و صنعت گردشگری می شود.


مسیر ۸۵ کیلومتری راه ارتباطی خلخال به ماسوله از مناطق شال ، ماجولان در استان اردبیل عبور کرده و به شهرستان فومن می رسد. ۱۵ کیلومتراز این جاده در استان گیلان واقع شده است.

دراین باره پیشتر فرماندارسابق شهرستان فومن گفته بود: تردد بالای مسافر و خودرو طی تابستان درشهر ماسوله و کندی حرکت کامیون‌های حامل آسفالت ، شرایط جوی و برودت هوا در فصل‌های سرد از دلایل متوقف شدن و کندی پروژه در محور مذکور بوده است.

وی گفت: گیلان مصمم است به اجرای این پروژه است. لذا با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۸ این محور آسفالت می‌شود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از آسفالت ۲۸ کیلومتری این مسیر دراستان اردبیل خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.