فرسودگی ۳۰ درصد از شبکه توزیع برق گیلان

0 750

«جمشید طالبی » مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع برق گیلان فرسوده و قدمت آن بالای ۳۰ سال است.
وی از تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بهبود وضعیت ولتاژ شبکه برق در گیلان خبر داد و گفت: تسریع در روند بازسازی و تعویض خطوط فرسوده توزیع برق گیلان بدون تخصیص اعتبارات ملی امکان‌پذیر نیست.
طالبی با اشاره به اینکه این استان در رنکینگ کشوری از لحاظ پراکندگی مشترکان برق بعد از تهران در رده دوم قرار دارد عنوان کرد: با توجه به این موضوع خود به خود بسیاری از مشترکان این شرکت عمدتاً در روستاها و حاشیه شهرها که در انتهای شبکه توزیع قرار دارند با مشکل افت فشار برق مواجه می‌شوند. از اینرو برای استانداردسازی شبکه‌های برق این استان درحوزه پست‌ها، خطوط ۲۰ کیلو ولت و فشار ضعیف به اعتبارات بیشتری نیاز است با وجود اینکه سهم اعتبارات گیلان در این حوزه امسال به نسبت سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است اما باز هم این حجم از منابع مالی کفاف نمی‌دهد.
ضعف شبکه برق رسانی استان در حالی عنوان می شود که چندی پیش اعلام شد گیلان سومین استان تولیدکننده برق و صادر کننده به استانهای همجوارکشوراست. بنا به آمارهای شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ۳۳ درصد برق تولیدی استان صادر می شود و این درحالیست که مصرف برق توسط مشترکین گیلانی در تابستان افزایش پیدا کرده و گاها شهروندان گیلانی با خاموشی در اثر افزایش پیک بار مصرفی و فرسودگی و پارگی خطوط انتقال مواجه هستند.
پیشتر اعلام شده بود تعویض سیم‌ها و کابل‌های فرسوده و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار از جمله اقدامات و پروژههای شرکت توزیق برق گیلان در راستای بهبود ولتاژ و تأمین برق مطمئن برای مشترکان درهفته دولت خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.