مدافعان سلامت دوره کرونا در انتظار استخدام

مجوز استخدام 25 هزار پرستار در کشور صادر شد؛

0 209

وزیر بهداشت ازاستخدام پرستاران در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سازمان امور استخدامی مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار را صادر کرده است اما هنوز از سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده است.

وزیر بهداشت در حالی از صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر خبر داد که پیش از او  «عباس عبادی»،معاون پرستاری این وزرات خانه گفته بود: امسال در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر پرستار در وزارت بهداشت جذب می‌شوند که ۸۸۰۰ نفر به طور مستقیم در بخش پرستاری و بقیه در بخش‌های بهداشت و فوریت پزشکی استخدام می‌شوند.

درعین حال در استخدام جدید وزارت بهداشت، به جذب پرستاران طرحی دوره کرونا و سهم استانهای مختلف از این تعداد هیچ اشاره ای نشده است. در حالیکه پرستاران طرحی گیلان به عنوان مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا، فشار مضاعفی را در بیمارستانها متحمل شدند اما به یکباره با تصمیم وزارت بهداشت دیگر تمدید طرح نشدند.

این اقدام امنیت شغلی صدها پرستار را به مخاطره انداخت و آنها را بیکار و خانه نشین کرد. اما در مقابل به گفته رییس نظام پرستاری رشت، حدود ۵۰۰ نیروی ۸۹ روزه و شرکتی با استفاده از سهیمه ایثارگری و بدون آزمون استخدام شدند که موجب دلخوری شدید پرستاران طرحی شد.

در پیگیری از دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص تعداد سهمیه استان از استخدام ۲۵ هزار پرستار یک منبع آگاه به مرور گفت: تاکنون آماری از ظرفیتهای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان برای جذب نیروی انسانی و پرستاران تهیه نشده است.

وی با بیان اینکه سهمیه و چارت مورد نظر هنوز از سوی وزارتخانه به دانشگاههای علوم پزشکی استانها اعلام نشده افزود: از روزهای آینده این موضوع و تعداد نیاز استان به کادر سلامت و پرستاری مورد برسی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکراست؛ زمستان گذشته «تقی آشوبی » سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیگیری‌ها برای اخذ مجوز جذب نیروی انسانی خبر داد و گفته بود: حدود ۸۰۰ تا یک هزار نفر در نظام سلامت استان از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهند شد. وی اشاره ای به سهم پرستاران دراین آزمون نکرد.

گفتنی است طبق آخرین آمارهای موجود در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰۰ نفر پرستار طرحی، ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر نیروی شرکتی و ۲۷۰۰ نفر پرستار رسمی در ۲۵ بیمارستان دولتی استان مشغول به کار هستند.

 با وجود سه هزار و ۹۰۳ تخت‌های بستری، ۳۴۷  تخت ویژه  و ۱۴۱ تخت اتاق در مراکز درمانی، این استان با کمبود کادر پرستاری مواجه است و این درحالیست که خبرها از افزایش تعداد مهاجرت پرستاران از گیلان حاکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.