معابر ناهموار؛ یک معضل ناتمام

گزارش تصویری از پیاده‌روهای غیراستاندار رشت؛

37

کافیست این روزها نگاهی به کوچه‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌رو‌های رشت داشته باشیم تا اذعان کنیم که چگونه حقوق شهروندی مردم این شهر سال‌هاست در ناهمواری‌های سطح شهر گم شده است.

عدم جدیت و پیگیری شهرداری در امر ترمیم وضعیت نابسامان پیاده‌روهای سطح شهر، سنگفرش‌های غیراستاندارد، تق و لق و ماستمالی شده مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورده است. به طوری که با اندکی بی‌توجهی عابران، ممکن است حین تردد دست و پای آنان دچار شکستگی شود.

در ماه‌های گذشته شورا و شهرداری رشت بارها درباره ساماندهی و رفع مشکلات پیاده‌روهای سطح شهر وعده دادند و از آن به عنوان نهضت آسفالت یاد کردند با این حال شهروندان در عمل چیزی نمی‌بینند. خیابان، کوچه و پیاده‌رویی در سطح شهر رشت نیست که به فاصله ۱۰ متر چاله و کنده کاری نباشد.

به زودی فصل بارش‌های پاییزی و زمستانی شروع می‌شود در حالیکه رشت طبق معمول هر سال، برای آن آماده نیست. بارش باران در رشت بسیاری از ضعف‌های مهندسی شهری را نمایان می‌کند.

جمع شدن آب در سطح خیابان‌ها، ورود گل و لای و سنگ‌ریزه به چاله‌ها و کنده‌کاری‌های ریز و درشتی که در سطح خیابان‌ها و پیاده‌روها بدون ساماندهی، رفع مشکل و آسفالت به حال خود رها شده‌اند سلامت شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان را به شدت به خطر انداخته است.

ای کاش مدیریت شهری در کنار نهضت آسفالت، نهضت پیاده‌رو‌های مسطح را نیز راه‌اندازی کند!

 

عکس: نگین عیناوی‌پور

 

 

نظرات بسته شده است.