۴ محیط بان گیلانی نمونه کشوری شدند

0 530

«ساسان اکبری پور» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۴ نفرازمحیط‌بانان گیلانی به عنوان محیط‌ بان نمونه کشوری درهمایش ملی محیط بانان کشورانتخاب شدند.

وی افزود: محیط‌‌بانان سختکوش گیلانی با توجه به نوع عملکردی که درطول یکسال اخیر درمأموریت‌های خود داشتند مورد پاسداشت و تقدیر مقامات محیط زیست کشورقرار گرفتند.

اکبری‌پور گفت: این محیط ‌بانان نمونه به ترتیب محمد دولتی از ماسال، محمد رضا رضایی از رودسر، نعمت دولتفر از صومعه‌سرا و بهزاد پورجهانی از آستارا هستند.

وی با بیان اینکه جامعه محیط‌بانی تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر شهید را در راه حفظ و حراست از محیط‌زیست تقدیم کشورکرده است گفت: در کنار فعالیت محیط‌بانان در مسیر حراست از محیط‌ زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی به ویژه در سنین پایه می‌تواند در حفظ بهترمواهب موجود به نحو بسیار قابل توجهی مؤثر واقع شود.

گیلان دارای چهار منطقه حفاظت شده محیط زیستی است که میزبان پرندگان مهاجروحیات وحش بومی هستند. حفاظت و پایش این مناطق وجلوگیری ازشکارغیرمجازدرآنها برعهده ماموران یگان حفاظت ازمحیط زیست است. اما کمبود امکانات لجستیکی وعدم برخورداری از سلاح گرم درمواقع حضور شکارچیان غیرمجاز دراین مناطق سالهاست مشکلات زیادی را درحفاظت ازمناطق زیست محیطی به وجود آورده است. ماموران یگان حفاظت ازمحیط زیست استان سالهاست با کمترین امکانات و دریافت حقوق ومعیشت پایین درحال حفاظت از محیط زیست استان هستند. ارتقا برنامه های حمایتی و حقوقی از جامعه محیط‌بانان یکی ازضرورتها و مطالبه های این ماموران در سالهای اخیربوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.