اضطرار کم سابقه در همایش شهر خلاق خوراک رشت

1 306

مراسم دو سالانه شهر خلاق خوراک رشت همایشی بدون همراهی شهروندان با پایین ترین تمهید و تشریفات برگزار شد.

همایش دو سالانه شهر خلاق خوراک رشت امروز در شهر رشت در حالی برگزاری شد که از ماهها قبل برای برگزاری ملی آن تبلیغ شده بود. این همایش نسبتا کسالت بار و بدون همراهی مردم، همراه با پذیرایی نازل و در پشت درهای بسته برگزار شد.

به گزارش مرور، دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت که قرار بود پنجشنبه یکم تیر ۱۴۰۲ با حضور شخصیت‌های بین‌المللی از سازمان جهانی یونسکو همچون علی اکبر متکان به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، دبیر اجرایی وی، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون گردشگری وزارتخانه به صورت باشکوهی در شهر رشت برگزار شود بدون حضور میهمانان بین‌المللی، ملی و حضور کم فروغ شخصیت های شاخص استان و پشت درهای بسته با میهمانانی گزینش شده در سالن تمرین موسیقی تالار مرکزی برگزار شد.

آنچه که بیش از همه دل هر بیننده‌ای را می‌زد پذیرایی از میهمانان شهرهای خلاق ایران توسط بخش شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو با آب میوه و دیگر شیرینی جات صنعتی در این سالن بسیار کوچک بود.

استاندار گیلان که به همراه تیم محافظتی خود و فرماندار رشت در این سالن حضور به هم رساند با شتاب و اضطرار کم سابقه ای پس از سخنرانی چند دقیقه‌ای این همایش را به قصد برنامه دیگری ترک کرد.

 اما ماجراهای همایش ملی ؟! شهر خلاق رشت به همین سوژه‌های فرعی ختم نشد، حتی مجری این برنامه هم که ظاهراً قول اجرای یک برنامه دیگر را داده بود، افتخار نداد و پیش از ترک سالن،  تریبون را به دست یک مجری  کم سابقه ای سپرد.

برخی از اعضای شورای شهر رشت نیز همچون مجید عزیزی و عاشری عضو مغضوب و به کنج رفته شورا، از مهمانان دیر هنگام این همایش بودند.

همایشی که در درجه اول به مردمانش تعلق داشته و دارد اما مکانی برای حضور شهروندان نداشت، همچنین نوع سالن تدارک دیده شده به هیچ وجه گنجایش غیر از مسئولان و بادیگاردهایشان را نداشت. بنابراین لاجرم توان ورود به داخل برای عموم شرکت کنندگان میسر نبود آن هم وقتی که درب‌های سالن به خاطر تاکید استاندار کاملا بسته شدند و از ورود افراد ممانعت به عمل آمد. وضعیتی که حتی با مرخص شدن استاندار همچنان تا پایان این مراسم کم و بیش ادامه پیدا کرد.

همچنین در بیرون از این سالن در کنار یک میز کوچک حاوی غذاهای محلی، غرفه‌هایی از شهرهای خلاق ایران نظیر اصفهان، بندرعباس، کرمانشاه و سنندج دایر شده بود که هر کدام توانمندی‌های خود را در زمینه صنایع دستی، موسیقی و خوراک ارائه می‌دادند.

با اینهمه، بهترین بخش این همایش اجرای موسیقی و رقص کردی مراسم بود که به علت استقبال خوب آن در بیرون از سالن هم با شور و هیجان خاصی ادامه یافت تا بدین وسیله خاطره تلخ برگزاری این همایش فاقد خاصیت با اجرای هموطنان غیور کرد از ذهن پاک شود.

1 نظر
  1. سام می گوید

    درود بر شما
    توصیفتون از چگونگی برگزاری مراسم دقیق بود. برای شرکت در این همایش عصر پنج شنبه به تالار مرکزی رشت رفتم اما متاسفانه انتظار روبرو شدن با چنین برنامه بی کیفیتی رو نداشتم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.