تماشای «پای زمین» در بندر مه‌آلود

0 645

«پای زمین» در شهر ساحلی انزلی چشم‌ها را به ضیافت تماشا فرا می‌خواند. این روزها آثاری از«مجید فعال» هنرمند گیلانی با همکاری گالری امروز اصفهان، زیر سقف چوم گالری به نمایش درآمده تا دقایقی چند اهالی فرهنگ و هنر، با شکوه طبیعت بر پیکر بوم‌های نقاشی همراه شوند.

مجید فعال که سال ۱۳۶۵ در سرزمین شکوفه‌های زیتون «رودبار» چشم به جهان گشوده است در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد: فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته‌ی نقاشی از دانشگاه بزرگمهر اصفهان هستم و حدود ۱۷ سال است که به نقاشی می‌پردازم.

وی با بیان این که حدود ۵ سال اخیر بیشتر به نقاشی طبیعت پرداخته‌ام، افزود: در سال‌های اخیر با تمرکز بر طبیعت حوالی زادگاهم یعنی روستای پاکده در شهرستان رودبار به خلق اثر مشغولم. بافت بسیار متنوع طبیعت، سرسبزی و گاه خشکی، مناطق کوهستانی با رودخانه‌های پرآب، دره‌های عمیق و زمین‌های کشاورزی، معادن ذغال سنگ و خاک‌های رنگی من را مجذوب خویش ساخته و با این‌که محل سکونتم این منطقه نیست، اما بارها و بارها به آن سفر می‌کنم، می‌نگرم و به نقاشی یا عکاسی می‌پردازم. می‌توان گفت، بالا و پایین رفتن از کوه‌ها به آدمی زوایای دید مختلف می‌بخشد و من هم با بهره‌مندشدن از این زوایای متفاوت و اغلب از زاویه دیدهای بالا و دور، نقاشی می‌کنم.

 این هنرمند گیلانی یادآور شد: نمایشگاهی که هم اکنون در گالری چوم دایراست، ششمین نمایشگاه انفرادی من محسوب می‌شود و یکی از دلایل انتخاب این مجموعه برای گالری چوم نیز همین موضوع بازگشت به زادگاه است. عنوان نمایشگاه هم به همین سبب انتخاب شده و «پای زمین» برای من یادآور احساس بازگشت و یا نگاه دوباره به درون خویش است.

 گفتنی ا‌ست ۲۷ اثر با تکنیک رنگ و روغن از مجید فعال تا هفتم خرداد، روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در چوم گالری به نشانی بندرانزلی، خیابان طالقانی، کوچه کافی، پلاک ۶۶ در معرض نمایش قرار گرفته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام بازدید از این نمایشگاه الزامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.