مشارکت افراد در مسیر توسعه پایدار، ضامن سرمایه اجتماعی

چهارمین دو سالانه ملی عکس، سرمایه اجتماعی برگزار می شود

0 476

چهارمین دو سالانه ملی عکس; سرمایه اجتماعی اسفند ماه جاری در رشت برگزار می شود.

به گزارش مرور، موسسه سبزکاران بالان، چهارمین دوره دوسالانه ملی عکس ; سرمایه اجتماعی را با تاکید بر موضوع سرمایه اجتماعی و مصادیق کمتر دیده شده و نیز بخش ویژه جشن ها و آیین های بومی و محلی  با  دعوت از عکاسان علاقه مند به فراخوان گذاشت.

« افشین میرزایی» دبیر این جشنواره در نشست خبری با رسانه ها گفت: امیدواریم در آینده این جشنواره به صورت بین المللی و منطقه ای برگزار شود.

وی با تاکید به اینکه نیاز است سرمایه اجتماعی در همه دنیا تقویت شود افزود: بدون صلح و نوع دوستی ، محیط زیست نخواهیم داشت . زمانی به صلح می رسیم که به یکدیگر اعتماد داشته باشیم. از اینرو موسسه سبزکاران بالان بعنوان یک موسسه زیست محیطی با برگزاری جشنواره دوسالانه عکس به این مقوله پرداخته است.

دبیر جشنواره  ادامه داد: موضوع بخش ویژه چهارمین دوره دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی را به جشن ها و بازی های بومی و محلی اختصاص دادیم . تمایز این دوره نسبت به دوره های گذشته حضور تیم ارزیابی و کارشناسی جهت بازبینی بصری آثار از لحاظ موضوعی  است.

« نسیم طواف زاده » مدیرعامل موسسه زیست محیطی سبزکاران بالان نیز گفت: در ۳ دوره گذشته تلاش کردیم استقلال این جشنواره حفظ  شود تا داورها بتوانند بدون سلطه و نظارت ارگانی ، صلابت پاسخگویی به انتخابانهای خود را داشته باشند.

وی افزود: با انتخاب موضوعات مختلف درهر دوره تلاش می کنیم عکسها تکرار نشوند و با انتخاب موضوعات متنوع مانند آیین ها و مراسم های سنتی ، علاقه مندیم به مسایلی بپردازیم  که کمتر به آنها توجه شده است.

طواف زاده  مباحثی از جمله یاورگیری در کشاورزی و رسم غذادهی در عزاداریها  را از جمله فرایندهای مشارکتی  در سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: سرمایه اجتماعی المانی از توسعه است . با برگزاری چند دوره جشنواره دوسالانه هر چند که به هدف غایی خود نرسیدیم اما موفق شدیم گفتگو در مورد سرمایه اجتماعی را در کشور افزایش دهیم. همچنین ارتباطی که عکاس با جوامع محلی برقرار می کند حرکت متفاوتی است که در این جشنواره رخ داده است.

وی تاکید کرد: همدلی و مشارکت افراد در مسیر توسعه پایدار، سرمایه اجتماعی را می سازد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند حداکثر ۱۰ عکس در بخش اصلی و ۱۰ عکس دربخش ویژه  در این جشنواره شرکت کنند. آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ بهمن ماه جاری خواهد بود. اختتامیه دوسالانه و شروع نمایگاه نیز در ۱۰ اسفند برگزار می شود.

نشانی دبیرخانه دایمی دو سالانه : گیلان – رشت –  بلوار شهید بهشتی – کوچه طهماسبی -پلاک ۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.