هشدار پلیس‌فتا گیلان درمورد سهام‌عدالت

0 395

چند روزی است شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با انواع پیامک‌ها، تماس‌ها و لینک در خصوص سهام عدالت، بورس و … پر شده است. همزمان با اعلام آزاد سازی سهام عدالت بعد از ۱۳ سال و تعیین مهلت زمانی برای انتخاب نحوه مدیریت سهام توسط مردم، فرصتی برای کلاهبرداران فراهم شده تا با بهره گیری از انواع روشها در فضای مجازی  به حسابهای بانکی و اطلاعات شخصی شهروندان دسترسی پیدا کرده یا برای ثبت نام در سامانه‌ی سجام سهام عدالت، از مردم هزینه دریافت می‌کنند.

درهمین رابطه «سرهنگ ایرج  پورمستمند» رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: بعضی کلاهبرداران با اشرافیت دسترسی کاربران به سایت‌ها و مراجعه عمومی آن‌ها به فضای مجازی به دنبال کلاهبرداری هستند. مجرمین با توجه به فراگیری یک موضوع مانند آزادسازی سهام عدالت کاربران را به سایت‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

سرهنگ پورمستمند ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت فقط از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir  امکان‌پذیر بوده و برای آزادسازی سهام نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

وی گفت: کاربران هوشیار باشند در صورت مراجعه به لینک مشابه که نیازمند تراکنش مالی است در حال افشای اطلاعات شخصی و حساب بانکی خود بوده و در دام فیشینگ گرفتار شده‌اند.

گفتنی است پیشتر«ابراهیم قنبرپور» مدیرعامل شرکت‌های سرمایه گذاری گیلان اعلام کرده بود: بیش از یک میلیون و ۹۳۳ هزار گیلانی سهام عدالت دارند و تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان سود سهام به آنها پرداخت شده است.

قنبرپور گفت: در سال ۱۳۸۵ سهام عدالت به فرمان رهبری به پیشنهاد دولت وقت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در قالب تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی به ۵۰ میلیون نفر از ایرانیان واگذار شده است. سهام مددجویان کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی برای هر خانوار ۵ نفره به ازای هر نفر یک میلیون تومان و برای دهک‌های دیگر به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

قنبرپور در ادامه با بیان اینکه ارزش سهام گیلانیان در مقطع واگذاری حدود هزار میلیارد تومان بوده است افزود: امروز ارزش سبد سهام سهامداران گیلانی به قیمت بازار بین ۱۶ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان است. برای عملکرد سال‌های مالی ۹۵، ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان سود سهام به سهامداران پرداخت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.