کشاورزان کشت برنج را به تأخیر نیاندازند

0 537

«مسعود الماسی» معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان گیلانی خواست عملیات آماده‌سازی مزارع خود را برای کشت برنج به تاخیر نیاندازند

الماسی گفت: توجه به کاهش مدت ‌زمان کار کشت به وسیله مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی،  کشاورزان از به تأخیر انداختن انجام عملیات آماده‌سازی مزارع شالی‌کاری به دلیل کرونا خودداری کرده و انجام فعالیت‌ها را به‌ روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: خزانه گیری برنج از تاریخ ۱۷ فروردین لغایت ۷ اردیبهشت و نشاکاری اراضی از تاریخ ۷ لغایت ۲۷ اردیبهشت انجام در استان گیلان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه کشاورزان به رعایت فراهم آوردن شرایطی امن برای کنترل کرونا گفت: توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا برای کشاورزان باید برنج‌کاران با رعایت نکات بهداشتی یک محیط امن را به وجود بیاورند.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان مهم‌ترین روش کشت شالیزارهای استان را استفاده از کشت مکانیزه برشمرد و افزود: کشت مکانیزه برنج علاوه بر کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار منجر به افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود.

وی یکی از اقدامات لازم برای کنترل کرونا در فصل زراعی را ضدعفونی کردن ماشین‌آلات کشاورزی دانست و تصریح کرد: کشاورزان باید روزانه تراکتور و سایر ماشین‌های کشاورزی پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده با ترکیب ۱ به ۹ آب و محلول سفیدکننده وایتکس ضدعفونی کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته وزارت جهاد کشاورزی همزمان با شروع کشت در استانهای شمالی، توصیه‌های بهداشتی و اقدامات ضدعفونی ماشین آلات کشاورزی را به مروجین جهاد کشاورزی استانها ابلاغ کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.