کمبود اعتبار داریم

راه شهرسازی درباره بهسازی جاده شهر صنعتی رشت گفت:

0 361

 وضعیت نامناسب جاده دسترسی به شهر صنعتی رشت و وقوع تصادفات پی در پی دراین مسیر، واکنش دادستان گیلان را به دنبال داشت. «سید مهدی فلاح میری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: با هرگونه قصور در خصوص ترمیم و بهسازی جاده‌ی شهر صنعتی رشت برخورد قضایی می‌شود.

فلاح میری با اشاره به شرایط نامساعد جاده‌ی شهر صنعتی رشت و تردد مداوم انواع خودروهای سبک و سنگین از این مسیر اضافه کرد: بررسی‌های دستگاه قضایی حاکی از این است که شرکت شهر صنعتی رشت از شرکت‌های فعال در آن، مبالغ قابل توجهی عوارض دریافت می‌کند، اما نسبت به ترمیم و بهسازی مسیر اختصاص شهر صنعتی رشت کوتاهی دارد که این قصور هرچه سریعتر باید جبران شود.

دادستان عمومی و انقلاب رشت با هشدار نسبت به کوتاهی مدیران شرکت شهر صنعتی رشت، این عمل را مصداق ترک فعل دانست و تاکید کرد: در صورت تداوم بی‌تفاوتی نسبت به ترمیم و بهسازی جاده‌ی شهر صنعتی رشت، دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود نموده و با مسئولان و مدیران مرتبط برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.

جاده ارتباطی شهر صنعتی رشت که در امتداد کانال شهر صنعتی و در تملک اداره آب منطقه‌ای گیلان است، سالهاست مشکلات زیادی را برای رانندگان به همراه داشته است. قرارگیری مراکزی چون دانشگاه گیلان، شهرک صنعتی رشت وچندین مجتمع اداری، صنعتی و تجاری در طول مسیر، این معبر را به یکی از پرترددترین و البته پر تصادف ترین معابر استان تبدیل کرده است. بطوریکه ماهانه چندین مورد تصادفت خودرویی و نیز تصادف منجربه فوت در آن رخ می‌دهد.

پیشتر به گفته «امیر طالبی» رییس پلیس راهور گیلان تاکنون علیرغم مکاتبات و درخواست های پلیس راهور، ایمن سازی، رفع نواقص هندسی و تجهیز این مسیر به امکانات کنترل الکترونیک ترافیک، تدراین مسیر اجرایی نشده است.

در همین رابطه «یعقوب حیدری» معاون مهندسی ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی گیلان کمبود اعتبارات را مانع اصلی اصلاح و بهسازی کامل این مسیر اعلام کرد و گفت: اعتبارات لکه گیری و ایمن سازی جاده شهر صنعتی محدود است.

 حیدری به مرور اظهار کرد: در حال حاضر با اعتبارات محدودی که پیش از سال به این پروژه اختصاص یافته، پیمانکار در حال مرمت، لکه گیری و ایمن سازی است اما جاده شهر صنعتی یک واریانت در حدود ۹۰۰ متر دارد که برای تملک آن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. همچنین لکه گیری و مرمت کامل جاده نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است که در حال حاضر اعتبارات ما حداقلی است.

معاون ساخت راه وشهرسازی گیلان با تاکید به اینکه با انجام برآوردهای اولیه، بخشی از مسیر پل در جاده لاکان در حال اصلاح است افزود: با تامین اعتبارات لازم، سرعت لکه گیری و اصلاح هندسی و ایمنی جاده افزایش می یابد. وی  میزان اعتبارات مورد نیاز این پروژه را ۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علیرغم تایید اعتبار، تاکنون ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه جاده شهر صنعتی در امتداد کانال آب در اختیار و تملک آب منطقه ای است افزود: تحویل جاده هنوز به اداره کل راهداری انجام نشده و این مساله موجب کندی عملیات پروژه شده است.

لازم به ذکر است علاوه بر جاده پرتردد شهرصنعتی رشت، برخی دیگر از جاده های برون استان نیز ناایمن و پرحادثه هستند وعملیات تعریض و بهسازی آنها به دلیل آنچه که پیشتر کمبود اعتبارات اعلام شد به کندی پیش می رود. جاده لاکان شهر، جاده فلکده –جیرده، محورهای رشت – پیربازار، کلیدبر- ماسال، فلکده جیرده –رشت و رضوانشهر- تالش از جمله این جاده‌ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.