آتش جنگلهای هیرکانی گیلان مهار شد

باد گرم 140 هکتار از مراتع و جنگل های گیلان را سوزاند

0 565

آتش سوزی جنگلهای هیرکانی که ازهفته‌ی گذشته درمناطق مختلف استان به وقوع پیوست، به گفته‌ی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان مهار و کنترل شد. این آتش سوزی بخش های وسیعی از جنگلهای هیرکانی درشهرستان های رودسر، سیاهکل، املش، آستارا و همچنین ۳۰ هکتار از جنگلهای سراوان رشت را سوزاند.

«امیرمرادی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه این آتش سوزی ۱۲  شهرستان استان را درگیر کرد به ایسنا گفت: با تلاش های انجام شده، هم اکنون هیچ آتشی در استان وجود ندارد و همه مهار شده است.

مرادی تاکید کرد: خوشبختانه در این آتش سوزیها، جنگل های استان آسیب ندیدند. وجود لاش‌برگ و کنده های خشک درختان درکف جنگل ها، عامل اصلی وقوع آتش سوزی در این مناطق بود.

وی بیشترین آتش سوزی در نقاط شهری را مربوط به شهرستان رشت با ۷۶ مورد حریق اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به مراتع و مابقی آتش سوزی ها درداخل شهر و واحدهای مسکونی بود.

مرادی  با بیان اینکه به غیر از شهرستان های آستانه شرفیه، انزلی، ماسال و فومن در ۱۲ شهرستان دیگر آتش سوزی های جنگلی اتفاق افتاد، افزود: بیشترین تعداد آتش‌سوزی در جنگل های شهرستان های آستارا، سیاهکل و رودسر بوده است.

در همین رابطه «میرحامد اختری» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز با اشاره به آتش سوزی های اخیر درمراتع و جنگل های گیلان گفت: براساس آخرین برآوردها از ۲۲ تا ۲۶ دیماه حدود ۱۴۰ هکتار از مراتع و جنگل های گیلان دچار حریق شدند.

وی با بیان اینکه ۶۱ مورد از این آتش سوزی ها مربوط به ۷۲ ساعت گذشته به دلیل وزش شدید باد گرم در مراتع و جنگل های استان گیلان بوده، اضافه کرد: در این مدت نیز ۵۶ هکتار ازجنگل ها و مراتع دچار حریق شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: آتش سوزی ها درمراتع و جنگل های استان سطحی بوده وهم اکنون با مهار همه آتش سوزی ها وضعیت سفید است.

گفتنی است گیلان دارای ۵۶۵هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.