اختصاص بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای تملک اراضی راه آهن رشت-انزلی

0 491

۴۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی راه‌آهن رشت به انزلی اختصاص یافت.
«حسن خسته‌بند» نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای تملک اراضی راه‌آهن رشت به انزلی اختصاص پیدا کرد.
خسته بند با تاکید بر ایجاد مسیر نوستراک و اتصال کریدور شمال به جنوب به وسیله اجرای پروژه ریلی رشت به انزلی و رشت به آستارا گفت: با اتصال ریل به بندر انزلی هزینه حمل و نقل کالا و بار در این مسیر استراتژیک، چیزی در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. همچنین کاهش بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از مسیر و کم شدن ۲۰ تا ۲۵ روز از زمان حمل و نقل کالا و بار از مزایای مسیر ریلی رشت به انزلی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس از انجام امور مربوط به تملک اراضی در سطح ۱۰ کیلومتر از مسیر پروژه ریلی رشت به انزلی خبر داد و گفت: امیدواریم تملک اراضی و تخصیص اعتبارات به موقع انجام شود تا طبق وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان سال ۹۹ شاهد بهره‌برداری از قطار رشت به انزلی باشیم.
در روزهای گذشته نیز «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور درحاشیه بازدید از روند احداث راه آهن رشت – انزلی  گفته بود: بر خلاف مسیر ریلی قزوین – رشت ، خط آهن رشت – انزلی جلگه ای و هموار است. اما مشکل مسیر، تملک اراضی است. عبور مسیر ریلی از اراضی کشاورزی و ضرورت تملک این اراضی مهم است و اگر تملک این اراضی به تاخیر نیفتد، می توانیم آن را به موقع به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل ادامه راه آهن قزوین – رشت در دو مسیر رشت – انزلی و رشت – آستارا ادامه داد: اجرای قطعات رشت – انزلی – آستارا می تواند کریدور شمال – جنوب را تکمیل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.