حبس و پاکسازی روستا جزای دهیار متخلف

0 531

«رامین زراعتی »رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از محکومیت یک دهیار به چهارماه حبس و پاکسازی روستا خبر داد.
زراعتی گفت: با توجه به اینکه یکی ازدهیاران روستای شهرستان ماسال به اخطاریه و توصیه‌های زیست محیطی کارشناسان این اداره درباره ساماندهی پسماند روستا و رعایت بهداشت محیط توجه ای نکرد، به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.
وی افزود: این دهیارمتخلف براساس رای دادگاه به چهارماه حبس تعزیری و پاکسازی کامل روستای محل سکونت خود محکوم شده است.
پاکسازی محیط زیست ، کشت نهال، نگه داری از حیوانات زخمی و بازپروری آنها از جمله رویکرد فرهنگی قوه قضائیه برای کاهش جرائم و حفاظت بیشتر از منابع طبیعی و محیط زیست است که چند سالی است تحت عنوان احکام سبز و جایگزین حبس در کشورمطرح شده است .در صدور احکام سبز متهمان به جای حبس در زندان به طبیعت واگذار می‌شوند تا آثار تخریبشان را ترمیم کنند.
دراین باره در روزهای گذشته نیز یک متخلف زیست محیطی در شهرستان رودبار به ۱۲۰ ساعت خدمات پاکسازی زباله به عنوان مجازات جایگزین حبس محکوم شد.
این متخلف به صورت مکرر و با تجهیزات کامل زنده گیری، در منطقه رستم آباد اقدام به صید و زنده گیری تعدادی پرنده سهره و نهایتا فروش آنها می‌کرد. در رای صادره به موجب این حکم، فرد تحت نظارت حفاظت محیط زیست وپلیس راه شهرستان، به مدت ۱۲۰ ساعت زباله‌های مسیر جاده رستم آباد به امامزاده هاشم را جمع آوری می کند و درصورت عدم اجرا به تحمل حبس ۹۱ روز محکوم خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.