خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی بارش در گیلان

0 375

«ارسلان زارع»  استاندار گیلان از خسارت ۲۰۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومانی ناشی از بارش‌های شدید اخیر به ۱۴ شهرستان استان خبر داد.
وی در بازدید از پل خسارت دیده بخش رانکوه شهرستان املش  گفت:  بارندگی اخیر در استان از لحاظ میزان بارش در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بوده است. میزان بارش‌های اخیر در رده چهارمین روز پربارش استان درنیم قرن گذشته قرار می‌گیرد که در مدت ۱۵ ساعت، ۲۵۰ میلی‌لیتر باران در املش باریده است. این در حالی است که سالانه در بیش از  ۱۰ استان کشور، کمتر از ۲۵۰ میلی متر باران می بارد.
وی با بیان اینکه بر اثر بارش‌های شدید روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در مجموع ۲۰۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان به ۱۴ شهرستان استان خسارت وارد شد، افزود: این خسارات در بخش‌های تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و بخش کشاورزی بوده است.
بارش شدید باران در هفته گذشته  در بسیاری از شهرها و روستاهابه خصوص در شرق استان  موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها ،تخریب  دو پل ارتباطی ، از بین رفتن راه روستایی و آسیب به مزارع و باغات میوه و مرغداری‌ها شد.
پیشتر نیز رضا اسلامی مدیر کل بحران  استان گفته بود: ۱۴ شهرستان استان گیلان از این بارش‌ها متاثر بودند و بارش باران به تاسیسات زیربنایی، راه‌های روستایی، پل‌های ارتباطی و منازل مسکونی ۹ شهرستان خساراتی وارد کرد.
گفتنی است بیشتر بارش‌ها و خسارات ناشی از آن از شهرستان‌های املش، رودسر، ماسال،  شفت، فومن، تالش، لنگرود، رضوانشهر و صومعه سرا گزارش شد و براثر شدت بارش‌ها ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های صومعه سرا، لنگرود، رودسر و رضوانشهر دچار آبگرفتگی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.