شهر رشت مانند منطقه ۲۳ تهران است

0 457

شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان، ناصر حاج محمدی شهردار رشت، محسن هاشمی عضو شورای شهر تهران برپا شد. علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماندگان رشت و لنگرود و جمعی از مدیران مجموعه شهرداری در عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

دیگر نمی توان با تراکم فروشی توسعه ایجاد کرد

در این مراسم، «ناصر حاج محمدی» شهردار رشت بحث تامین منابع مالی پایدار را یکی از مشکلات شهری خواند و گفت: اگر روسای نمایندگان مجلس را مجاب کنیم که قانونی که بیش از یک سال پیش به عنوان لایحه درآمد پایدار شهرداری به صحن رفته و در حال خاک خوردن است را به تصویب برسانند بسیاری از مشکلات شهرداریها مرتفع خواهد شد.

شهردار رشت فقدان منابع مالی پایدار را یکی از مهم ترین معضلات مدیریت شهری خواند و یادآور شد: امروز دیگر مردم نمیتوانند از طریق فروش تراکم و درآمدهای غیرقانونی آینده شهر را به مخاطره بیاندازند.

حاج محمدی بیان کرد: امروز اقتصاد شهری در تمامی شهرهای دنیا مبنی بر وضعیت جغرافیایی است.

شهر رشت منطقه ۲۳ تهران است

 وی افزود: باید امروز شهر رشت را منطقه ۲۳ تهران دانست، چرا که در یک تعطیلی دو سه روزه مردم تهران در کوتاه ترین زمان ممکن به سمت شهر های شمالی به خصوص رشت گسیل می شوند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه چشم امید اکثر شهرداریها به ۹درصد مالیات ارزش افزوده است بیان کرد: تالاب عینک و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از ظرفیت های بسیار مطلوب شهر رشت است.

حاج محمدی تالاب عینک را یک فرصت سرمایه مطلوب دانست و افزود: امید است بهسازی دو رودخانه در دستور کار قرار بگیرد و به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری رشت تبدیل شود.

شهردار رشت با اشاره به میزان بالای تولید زباله در سه استان شمالی کشور تصریح کرد: در شهر و شهرستان رشت حدود ۸۰۰ تن زباله تولید می شد. در اکثر کشورهای پیشرفته از زباله به روش های مختلف تولید ثروت می کنند بنابراین اگر ما به جای ارتقا زیرساخت های شهر به فرهنگ سازی و آموزش شهروندی توجه بیشتری داشته باشیم میتوانیم از این طلای کثیف بهره وافری ببریم.

او یادآور شد: طی هماهنگی با مدیرکل صداو سیمای گیلان در آینده نزدیک در برنامه ای مدون برآنیم تا با ارتباط چهره به چهره شهردار با مردم به جدا سازی زباله های خشک و تولید انرژی از زباله های تر به منبع پایدار دست یابیم.

ضرورت هوشمندسازی شهرها در راستای چابک سازی

حاج محمدی گفت: امید است با ایجاد نقاط گردشگری با استفاده از برنامه ریزی شاهد گسیل سرمایه گذار به شهر رشت باشیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه ضرورت هوشمند سازی شهرهای یاد آور شد: هوشمند سازی در چابک سازی رشت کمک شایان توجه ای خواهد کرد و امروز شهرداری رشت با جمعیت بسیار زیاد کارکنان باید ماهیانه ۱۸ میلیاردتومان حقوق پرداخت کند.

وی گفت: اگر اقتصاد شهر رشت توسعه پیدا کند ساخت ساز بیشتر و شهرتوسعه پیدا خواهد کرد و امید است با حضور اعضای روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در این گونه مجمع که امروز شصت و سومین اجلاس است در حال برگزاری است شصت و سه مشکل حل گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.